سیدمصطفی داوودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این طرح با توجه به شیب دار بودن مسیر و کاهش سرعت قطارها و با هدف کاهش تاخیرها و نیز کاهش زمان سیر قطارها با 80میلیارد تومان هزینه اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح سه ماهه دو خط جدید و یک تونل به بهره برداری می رسد که در نتیجه آن قطارهای مسافری مسیر مشهد می توانند تا 120کیلومتر ، مسیر را طی کنند.
مدیرکل راه آهن یزد دیگر طرح بزرگ در حال اجرا در استان را دو خطه کردن راه آهن مسیر بافق – زرین شهر اعلام کرد و گفت: این طرح که از مصوبات سفر رئیس جمهوری است با 250میلیارد تومان هزینه، 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
داوودی با بیان اینکه در مجموع 530میلیارد تومان اعتبار برای دو خطه کردن راه آهن یزد در نظر گرفته شده است اظهار امیدواری کرد تا این طرح تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
وی درباره دیگر طرح های اجرا شده در راه آهن استان اظهار کرد: آسانسور برقی در برخی ایستگاه ها ، دو مسجد در مسیر اردکان و زرین و نیز سکوی دوم ایستگاه اردکان راه اندازی شده تا مسافران برای نماز و استراحت و جابجایی کمتر مشکل داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه ایستگاه های یزد ، اردکان ، بافق و میبد دارای 2 سکو شده اند تصریح کرد: از مزیت های این طرح آمادگی این چهار ایستگاه برای مسافرگیری و پیاده سازی همزمان سه قطار است.
ضریب اشغال قطارهای این استان در نوروز امسال 95 درصد بوده و این در حالیست که آمار متوسط کشوری آن 80 درصد اعلام شده است.
از ابتدای اجرای طرح نوروزی 35 هزار مسافر نوروزی استان یزد از قطار استفاده کرده اند و پیش بینی این است که این آمار تا پایان تعطیلات نوروز به بیش از 70 هزار نفر برسد.
استان یزد و بخصوص شهر یزد به واسطه قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور از جایگاه خاصی در حمل‌و نقل مسافر و بار در کشور برخوردار است.
چهار اداره کل راه آهن به راه آهن یزد متصل است و هم اکنون این اداره کل، وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان را بر عهده دارد.
راه آهن استان یزد با سهم بیش از 37 درصدی حمل و نقل بار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در طول 16سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته است.
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می کند.
استان یزد دارای 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلومتر راه فرعی، 2250 کیلومتر راه روستایی است که 1267 کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی و ملی است.
1968/6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.