محسن صادقیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای طرح نوروزی که از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد 322 نفر از پرسنل راهداری با دیگر نیروهای خدمت رسان همکاری دارند .
وی گفت : راهداری ، حمل و نقل جاده ای و پلیس راه امداد و اورژانس نشست های زیادی در سال 95 تشکیل دادند و تصمیم های خوبی را اتخاذ کردند که خوشبختانه این تصمیم ها در ایام نوروز اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: راهداری مهمترین وظیفه اش افزایش ایمنی جاده هاست هر چند اعتقاد داریم جاده سهم کمی در تلفات جاده ای بخصوص در یزد دارد اما باید با همکاری مردم این تلفات کاهش یابد.
صادقیان اظهار داشت: خوشبختانه استان یزد از خرداد ماه 95 تا پایان سال 95 از لحاظ تلفات جاده ای تعداد کمترین کشته را داشته و دومین استان کشور در این زمینه بوده است و امیدواریم بتوانیم با انجام عملیات راهداری و انجام طرح های ایمنی در سطح جاده ها ایمنی جاده ها را افزایش دهیم.
وی یادآور شد: در بحث ایمنی جاده ها تاکنون خیلی کار شده است و باید به بحث آموزش و فرهنگ رانندگی و افزایش ارتقا آگاهی رانندگان در رانندگی بیشتر توجه شود .
وی گفت: عمده تلفات در سطح استان بیشتر به خاطر واژگونی خودروهاست که دو عامل سرعت غیر مجاز و خواب آلودگی موجب آن می شود و در بخش کنترل سرعت غیر مجاز 36دوربین ثبت تخلف در مبادی استان یزد نصب گردیده که 455 کیلومتر از راه های شریانی استان تحت نظارت این دوربین ها قرار دارد.
صادقیان افزود: با نصب این دوربین ها سرعت غیر مجاز کنترل خواهد شد و امیدواریم تلفات نیز کاهش یابد و در بحث خواب آلودگی هم باید به فکر اندیشه نو و فکر نو باشیم و با افزایش توقفگاه ها و استراحتگاههای بین راهی کمک کنیم به توقف رانندگان و استراحت آنها تا تلفات در بحث خواب آلودگی را کاهش دهیم.
استان یزد دارای 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلومتر راه فرعی و 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی است که یکهزار و 267 کیلومتر آن جزو راههای شریانی و ملی هستند.
7534/ 5054 خبرنگار: صغری حیدری** انتشار: بهنام احمدی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.