به گزارش ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان افزود: کارهای خوبی برای گسترش نماز در مدارس انجام شده که باید همچنان با قوت و همکاری تمام بخش ها تداوم داشته باشد.
امام جمعه یزد اظهار داشت: یک کانون بسیار بزرگ و با نشاط که همان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان هستند را داریم و متاسفانه از مباحث فرهنگی آن غافل هستیم که در این خصوص باید کار بیشتر انجام شود .
امام جمعه یزد افزود: در مدارس نمازخانه ساخته می شود و قطعا باید برای افامه نماز و کارهای فرهنگی و دینی نیز کارهای بزرگی توسط متولیان امر انجام گیرد.
ناصری آشنا کردن کودکان با مسجد و نماز را حرکت بسیار خوب و ارزشمندی دانست و گفت : یکی از مسائل دیگری که باید به آن در زمینه مباحث فرهنگی دانش آموزان توجه شود ارتباط برقرار کردن با خانواده ها است.
امام جمعه یزد افزود: بهترین مکان و زمان برای برقرار کردن ارتباط با خانواده‌ها، انجمن‌های اولیا و مربیانی است که در مدارس جمع می‌شوند و پیگیر مسائل تحصیلی دانش‌آموز خود هستند.
وی خاطرنشان کرد: در مسجد هیچ زمانی نمی‌توانیم همه اقشار مردم را جمع کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم ولی در مدرسه و انجمن اولیا و مربیان، همه پدر و مادرها در هر سطحی که باشند با توجه به اینکه نسبت به درس و تحصیل دانش‌آموز خود مقید هستند حضور پیدا می‌کنند.
در سطح مدارس استان یزد 796 نفر وظیفه امام جماعت را در اقامه نماز اول وقت برعهده دارند که از این تعداد 107 نفر طلبه خواهر و 235 نفر فرهنگیان و بقیه پیش‌نمازها از روحانی مرد هستند.
در مدارس یک وعده نماز و برخی ائمه جماعات در دو مدرسه اقامه نماز دارند که روزانه یکهزار و 220جلسه نماز در مدارس استان یزد اقامه می شود .
در همه مدارس نماز جماعت اقامه می شود.
استان یزد 220 هزار دانش آموز دارد .
7536/ 5054خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.