به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از اسناد چشم انداز شهر هوشمند و کارت شهروندی یزد افزود: جهان در برهه کنونی در مسیر هوشمند شدن است و بسیاری از برنامه های کنونی از جمله شبکه های الکترونیکی و دیجیتالی که سهولت بیشتری برای شهروندان فراهم کرده، در گذشته نبود.
وی با یادآوری ورود بخش خصوصی و دولتی به حوزه علم و فناوری تصریح کرد: هم افزایی در فعالیتها سبب تسریع امور می شود و باید به این مهم توجه شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد گفت: کانون تفکر ایجاد شده در دانشگاه یزد برای ایجاد هم افزایی است تا با استفاده از نظرهای کارشناسی و دستاوردها بتوانیم تنگناها را رفع کنیم.
میرمحمدی افزود: نخستین و مهمترین مساله مورد توجه در شهر هوشمند، داشتن مردمی هوشمند است تا افراد جامعه بتوانند از خدمات شهر استفاده کنند و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود؛ چرا که علم و فناوری در همه امور راهگشا است.
وی تصریح کرد: در شبکه هوشمند باید حساسیت بیشتری به موضوع پایداری داشت تا افزایش ضریب ایمنی و اعتماد به شبکه سبب کاهش نگرانیها شود.
استاندار یزد همچنین با ارائه گزارشی از فعالیتهای دولت تدبیر و امید در حوزه توسعه شبکه های اینترنتی و دیجیتالی در استان یزد گفت: فعالیتهای علم و فناوری در استان پیشرفت مطلوبی داشته و امیدواریم این روند تداوم یابد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تلاش زیادی در شهرداری ها برای تحقق مدیریت واحد شهری انجام شد اما نتیجه بخش نبود که شهر هوشمند می تواند تحقق این مهم را به دنبال داشته باشد.
سید ابولفضل موسوی افزود: دانشگاه یزد از ابتدای سال جاری به عنوان قوه فکری، دبیرخانه شهر هوشمند را عهده دار شد و این مهم تحقق یافت.
وی تصریح کرد: شهر هوشمند شعاری است که گروه های شرکت کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید به آن توجه داشته باشند و برنامه های خود را حول این موضوع ارایه کنند.
در این نشست سید محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد نیز گزارشی از فعالیتهای سازمانهای زیرمجموعه شهرداری در راستای تحقق شعار شهر هوشمند ارایه کرد.
آیین رونمایی از اسناد چشم انداز شهر هوشمند و کارت شهروندی یزد باهدف تلاش در راستای تحقق اهداف شهر هوشمند و توسعه پایدار شهری در تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزار شد.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.