محسن زارعیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خودروی پژو 405 که حامل 13 تبعه افغان غیر مجاز بود بامداد امروز در کیلومتر 28 محور مهریز به شهر انار رفسنجان کرمان واژگون شد .
وی ادامه داد: 12 نفر از سرنشینان این خودرو پس از واژگونی فراری شده و یکی از سرنشینان که جراحت زیادی در بر داشت پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی بوسیله عوامل امدادی پایگاه زین الدین مهریز به بیمارستان فاطمه الزهرا انتقال داده شد .
این مسئول اظهار داشت: علت حادثه سرعت بالا و کنترل نشدن خودرو توسط راننده اعلام شده است .
در این محور افاغنه زیادی با خودروهایی به طور غیرمجاز اقدام به حمل مسافران اتباع خارجی به شهرهای همجوار می کنند که به علت شیب تند سربالایی و سرعت بالا منجر به واژگونی یا تصادف می شوند.
شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد قرار دارد.
*****
*کاهش 4 درصدی تلفات جاده ای یزد/جاده های استان زیر پوشش دوربین های کنترل
فرمانده انتظامی استان یزد گفت: با برنامه ریزی و تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس راه و راهور از ابتدای سالجاری تاکنون کاهش 24 درصدی تلفات تصادفات درون شهری و همچنین کاهش چهار درصدی تلفات حوادث ترافیکی برون شهری را داشته ایم.
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار ایرج کاکاوند در مراسم آغاز رزمایش نوروزی پلیس و یگان های امدادی استان یزد افزود: در راستای تعامل خوب همه دستگاه ها و اقداماتی که برای کاهش تصادفات داشته ایم ، امروز شاهد کاهش محسوس تلفات و تصادفات جرحی در سطح استان هستیم.
این مسئول ادامه داد: با برنامه ریزی و تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس راه و راهور از ابتدای سال جاری تاکنون کاهش این میزان تلفات تصادفات درون شهری و همچنین کاهش چهار درصدی تلفات حوادث ترافیکی برون شهری را داشته ایم.
کاکاوند از مهمترین دلایل کاهش محسوس حوادث ترافیکی را تعامل مطلوب همه دستگاه های دخیل در امر آمد و شد برشمرد و تصریح کرد: از امروز تا پایان نوروز و با اجرای مانور پلیس همه دستگاه ها آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.
وی از مهمترین دلایل بروز حوادث ترافیکی را خستگی و خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز عنوان کرد و به رانندگان نیز توصیه کرد: در این ایام به خاطر شلوغی جاده ها و به لحاظ حجم سفر، رعایت هشدارهای پلیسی به ویژه توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار برای هموطنان نباشیم.
فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به نقاط حادثه خیز جاده های استان تصریح کرد: باید با پوشش مناسب و حضور به موقع ماموران پلیس در این نقاط از بروز حوادث جلوگیری کرد و به نوعی فرشته جان مسافران در جاده ها باشیم.
در ادامه همچنین رئیس پلیس راه استان یزد نیز ضمن اشاره به همکاری تنگاتنگ یگان های شرکت کننده در مانور نوروزی 96 با پلیس استان گفت: با پیگیری های انجام شده تمامی دوربین های جاده ای استان فعال شده است.
مظفری افزود: دوربین کنترل سرعت ،محور یزد - طبس هم ظرف مدت 48 ساعت آینده فعال خواهد شد که این کار بسیار مهم و سنگین بود که با تلاش همه دستگاه های مربوطه انجام و به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه دوربین های کنترل سرعت در سطح جاده های کشور، سرعت لحظه ای و میانگین حودروهای عبوری را ثبت خواهد کرد، گفت: پلیس راه استان یزد
در نوروز 96 با استفاده از تمامی تجهیزات و امکانات در طول جاده ها مستقر خواهد بود.
رئیس پلیس راه استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر حوادث جاده های استان یزد واژگونی است پلیس برنامه ریزی کرده تا در نقاط حادثه خیز ایستگاه های سیار احداث و یگان های امدادی نیز با استقرار در کنار پلیس خدمت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی را انجام دهند.
وی ضمن اشاره به گشت هوایی در مسیر های مواصلاتی استان گفت: پلیس به رانندگان متخلف هشدار می دهد که در طول مدت طرح به صورت ناگهانی در مناطق مختلف، تست سلامت انجام خواهد داد.
رئیس پلیس راه استان یزد شعار ترافیکی را پرهیز از خطر، آرامش در سفر عنوان کرد و افزود: پلیس با متخلفانی که بسیار انگشت شمار هستند برابر قانون برخورد خواهد کرد.
استان یزد با یک میلیون و 100 هزار نفر حمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و بخاطر موقعیت در طول سال و نوروز میزان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.