به گزارش ایرنا ، رسم نوشدن برای شروع سال جدید باعث شده تا تقاضا در بازارها افزایش یابد و این ایام فرصت خوبی برای حمایت و تقویت کالا و محصولات تولید داخل کشور و تولیدکنندگان ایرانی فراهم کرده است.
ایام عید، فرصت اقتصادی مهم برای تولیدکنندگان داخلی است چون آنها به این امید، از ماه ها قبل تاکنون درحال تولید و فراهم کردن کالاهای مختلف،برای شب عید مردم هستند و با تولید مایحتاج مشتریان، سعی در جلب رضایت آنها و در نتیجه درآمدزایی خود دارند.
مردم باخرید کالاهای تولید داخل به خصوص در آستانه نوروز می توانند در عمل شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.
آنچه باید به آن توجه داشت اینکه دلالان، واسطه ها و برخی سود جویان نیز این روز ها در تکاپو و تلاش هستند تا بازار شب عبد را در دست بگیرند و برخی کالاهای بی کیفیت، خارجی و بعضا قاچاق را با قیمت گران به مردم بفروشند.
در این میان مردم و مصرف کنندگان، باید با انتخاب کالاهای ایرانی ضمن کمک به اقتصاد و تولید داخلی، فرصت سود جویی را از واسطه ها و قاچاقچیان کالا بگیرند و اجازه فعالیت به آنها را ندهند.
مردم باید با ترجیح خرید کالاهای باکیفیت ایرانی به جای کالاهای خارجی،گامی هر چند کوچک، در جهت کاهش مشکل بیکاری جامعه و کاهش رکود اقتصادی بردارند .
مسئولان، صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی بر این عقیده اند که شکوفایی و رونق اقتصاد هر جامعه در گرو تکیه بر تولید داخلی است و یکی از اهدافی که اقتصاد مقاومتی دنبال می کند همین موضوع است.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر مصرف و حمایت از کالای ایرانی گفت: برای افزایش اشتغال درکشور راهی به جز حمایت از تولیدات داخلی وجود ندارد .
علی نمازی افزود: در شرایطی که موانع و مشکلات متعددی از جمله وجود برخی از تحریم هاو تضعیف شرکت ها به دلیل پشت سرگذاشتن بحران های اقتصادی چندسال گذشته در مسیر حرکت تولیدکنندگان داخلی وجود دارد،حمایت تولیدات داخلی برای رفع مشکل بیکاری یک وظیفه ملی محسوب می شود.
وی ادامه داد: خرید کالای ایرانی علاوه بر اینکه چرخ تولید را به حرکت در می آورد؛ اشتغال ایجاد می کند و در نهایت منجر به افزایش درآمدها می شود و تمام این موارد به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
نمازی خاطر نشان کرد: امروزه تبلیغات متعدد کالاهای خارجی در کشور سبب شده تا مصرف‌کنندگان ایرانی اینگونه تصور کنند که کیفیت تولیدات ایرانی همانند اجناس خارجی نیست؛ اما واقعیت آن است که کالاهای ایرانی حتی در بازارهای خارجی نیز مشتری خاص خود را دارد.
وی گفت: تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه ‌و بهبود روزافزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.
نماینده وزیر اقتصاد در استان یزد با بیان اینکه افزایش کیفیت کالاهای ساخت ایران نقش مهمی در رونق بازار خرید و فروش کالاهای ایرانی دارد، گفت: مردم باید با ترجیح خرید کالاهای باکیفیت ایرانی به جای کالاهای خارجی، گامی هر چند کوچک، در جهت کاهش مشکل بیکاری جوانان و کاهش مشکلات اقتصادی جامعه بردارند.
نمازی ادامه داد: با خرید کالاهای ایرانی تولیدکننده داخلی به سمت ارتقای کیفیت تولید و اجرای طرح های توسعه ای تشویق می شود؛ علاوه بر این مصرف کنندگان با خرید کالاهای ایرانی مخالفت خود را با ورود کالای قاچاق و تعهد خود را نسبت به بالندگی کشور اعلام می کنند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، از این هفته آغاز کرده است.
1968/6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.