به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید علی باقری عصر روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه مهریز افزود: این مقدار خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی در شهر و مناطق بخش مرکزی در قالب 32 مورد پرونده انجام گرفته است.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی ملی در این شهرستان همچنان به حمایت و همراهی مردم و مسئولان نیاز جدی است که امیدواریم با قوت همچنان تداوم داشته باشد .
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز سطح فضاهای سبز موجود در شهرستان را اعم از جنگل ها و پارک ها 32 هکتار ذکر کرد که در 22 نقطه قرار دارد و برای حفاظت از آنها به همکاری مردم نیاز است.
باقری گفت: از مساحت 674 هکتاری شهرستان مهریز 89 هکتار آن مرتع های ییلاقی و قشلاقی است و 75 هزار خانوار از این چراگاههای دامی طبق مقررات استفاده می کنند.
این مسئول گفت: کشت انواع نهال و آبیاری آن در طول سال از کارهای عمده منابع طبیعی است و در ماه جاری افزون بر 10 هزار انواع نهال بین مردم مهریز توزیع خواهد شد .
وی ادامه داد: اگر کسی برای ایجاد منطقه وسیع فضای سبز و یا برای کشت و تکثیر به تعداد زیادی نهال نیاز داشته باشد بعد از بازدید و بررسی شرایط منطقه مورد نظر نسبت به تحویل نهال اقدام می کنیم.
باقری گفت: طی سال های اخیر سطح بالایی از شهر زیر کشت قرار گرفته و هزینه این فضای سبز نیز بالاست بنابراین تصمیم گرفته شده که به بخش خصوصی واگذار شود و هم اکنون پارک گلستان 1 و 2 و فضای بین آن تحویل بخش خصوصی گردیده است.
در پایان این نشست به سئوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
هفته منابع طبیعی از 14 اسفندماه آغاز شده و در مهریز برنامه های مختلفی برگزار می شود.
شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
5054/7536 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.