به گزارش روز یکشنبه دفتر امام جمعه یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد افزود: همه ساله در نوروز یزد میزبان دو گروه از گردشگران داخلی و خارجی است.
وی ادامه داد: این دو قشر نیاز به محتواهای مختلف فرهنگی دارند و باید برای خارجی ها محتواهای ویژه با هماهنگی میراث فرهنگی برای آنها در نظر گرفته شود و اطلاعاتی ارائه شود تا همواره حرمت ایام و شهر یزد حفظ گردد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: باید گردشگران خارجی که به استان یزد سفر می ‌کنند را بیشتر به سمت اماکن مذهبی و دینی سوق داده و با این وسیله فرهنگ خود را به آنها منتقل کنیم.
ناصری گفت: کسانی که از داخل کشور یزد را برای سفر خود انتخاب می‌کنند اکثریت آنها را خانواده‌های مذهبی تشکیل می دهند و این بخاطر امنیت و معنویت حاکم بر یزد است که این استان را انتخاب می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: باید زمینه را برای تامین امنیت و آرامش بیشتر افراد در ایام نوروز در این استان فراهم کنیم و همه باید حرمت ها را دارالعباده حفظ کنند.
ناصری همچنین به اهمیت انجام فعالیت‌های مختلف در خصوص ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اشاره و تصریح کرد: باید برنامه ها با هماهنگی و برنامه ریزی و توام با جدیت پیگیری شود .
وی گفت: برگزاری نشست های شورای فرهنگی عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با جدیت درطول سال بوسیله متولیان امر پیگیری شود.
یزد از جمله استانهای تاریخی و منحصر بفردی است که با داشتن جاذبه های زیبا و کم نظیر، همه ساله گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود جلب می کند.
ویژگی های متنوع طبیعت استان برای گردشگران داخلی و خارجی جالب و جذاب است بطوری که طبیعت چند گونه و کاملا متفاوت، یکی از پرجاذبه ترین دیدنی های این استان به شمار می رود.
از یکسو پهنه های بیابان و تپه های ریگ روان و از دیگر سو و به فاصله نزدیک، ارتفاعات زیبای شیرکوه و ییلاقات سرسبز، دره ها و دامنه های آن و گوناکونی آب و هوا، از جلوه های جذاب برای تفریح و بهره مندی از طبیعت است.
در استان یزد بناها و فضاهای تاریخی، بازارها و سایر اماکنی که در بافت قدیم شهر قرار دارد، خود از جاذبه های تفریحی و گردشگری به شمار می رود.
یزد به عنوان دومین شهر تاریخی جهان، برترین جاذبه های گردشگری، تاریخی و میراث فرهنگی زیادی دارد که هر کدام از آنها می تواند به تنهایی جاذبه ای منحصر به فرد برای بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی و تاریخ ایران و جهان باشد.
7536/ 5054 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.