به گزارش ایرنا سعید رضا پهلوان پور روز یکشنبه در نشست با کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط و فوریت‌های پزشکی استان یزد تعداد پایگاههای اورژانس جاده ای ، شهری و پیش بیمارستانی استان را 42 مورد بیان کرد و افزود: از این تعداد 11 پایگاه شهری و بقیه جاده ای است.
وی با بیان اینکه در هر چهار کیلومتری جاده اصلی استان یک پایگاه است اظهار کرد: پایگاههای موجود با 62 خودرو آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد، 10 موتور آمبولانس و 256 نیروی تکنسین به شهروندان خدمات ارائه می کنند.
پهلوان پور در ادامه از آغاز طرح امداد سلامت نوروزی اورژانس از 25 اسفندماه خبر داد و گفت: این طرح تا 14 فروردین سال 96 با هدف پیشگیری از حوادث ترافیکی و افزایش آمادگی به منظور پاسخگویی حوادث احتمالی و کاهش خسارات جانی مسافران اجرا می شود
وی خاطر نشان کرد:شهروندان و مسافران در صورت هر گونه مشکلی با شماره تلفن 115 تماس بگیرند.
قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم بر نظارت بر مراکز توزیع مواد غذایی، رستوران ها، هتل ها و اماکن عمومی استان در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت: شهروندان در مورد اطمینان از مواد غذایی به ما بازرسان بهداشت محیط امید دارند بنابراین باید با دقت نظارت صورت گیرد.
مسعود شریفی با بیان اینکه استان یزد در زمینه جمع آوری قلیان از اماکن عمومی ، رستورانها و کافی شاپ ها رتبه نخست کشور را کسب کرده است گفت: ممکن است برخی از افراد سودجو در ایام تعطیلات نورزی اقدام به عرضه قلیان کنند که بازرسان باید در این زمینه به شدت ورود کنند.
وی اظهار کرد: نباید مسافران را مهمان قلیان کنیم بنابراین در زمینه باید با متخلفان به شدت برخورد کرد.
وی بر نظارت بر مراکز تهیه و توزیع شیرینیجات استان تاکید کرد و گفت: برخی از متخلفان در آستانه سال نو نسبت به فروش برخی اقلام بی کیفیت و مضر اقدام می کنند که باید جلوگیری شود.
محمد مورکیان مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط باید نظارت کامل بر مواد غذایی به ویژه در ایام نوروز داشته باشند گفت: از عرضه هر گونه شیرینی به صورت فله ای باید جلوگیری شود.
95 اکیپ بازرسی شامل 180 نفر در قالب طرح سلامت نوروزی بر وضعیت بهداشت اغذیه فروشی ها و اماکن عمومی در ایام نوروز نظارت می کنند.
استان یک میلیون و 70 هزار نفری یزد 20 هزار واحد صنفی دارای پروانه دارد.
2088/6197 خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.