به گزارش ایرنا ماهیار اردشیری، نیک اندیش زرتشتی و خیر و موسس درمانگاه اردشیری و آموزشگاه پرستاری اردکان است.
در این مراسم اقشار مردم اردکان، گروهی از روحانیون، پزشکان، اساتید دانشگاه و گروه علوم پزشکی، فرهنگیان، دانشجویان، مسئولین اداره های دولتی، صاحبان صنایع، شهرداران پیشین و اعضای شورای شهر اردکان و همچنین گروهی از زرتشتیان و انجمن زرتشتیان شریف آباد حضور داشتند.
در این مراسم پیام محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان قرائت شد که در آن آمده است: بی شک، مردم شهرستان اردکان که سالهاست با اقلیت دینی زرتشتیان، زندگی توام با همدلی و رعایت حقوق شهروندی دارند، کارهای خیر آن روانشاد به خصوص در راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی را از یاد نخواهند برد و زرتشتیان نیز تلاش های وی برای هم افزایی این اقلیت دینی را فراموش نمی کنند.
دکتر ماهیار اردشیری در سال 1308 در یک خانواده اصیل ایرانی با آئین زرتشتی در شریف آباد اردکان به دنیا آمد.تحصیلات خود را در اردکان و سپس در رشته پزشکی تا سطح تخصص جراحی عمومی در دانشگاه تهران ادامه داد.
وی روز سه شنبه دهم اسفند ماه در سن 87 سالگی در کانادا درگذشت و این مراسم با هدف پاسداشت مقام انسانیت، نیکوکاری، تعاون، محبت، گفتگو، علم و دانش و فرهنگ بشری با مرام و آیین های مختلف برپا شد.
استان یزد حدود 6 هزار زرتشتی دارد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.