سید نبی رسولی روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی ابرکوه افزود: خلاء فرهنگ کتابخوانی درمدارس موجب خواهد شد تا دانش آموزان تنها به کتابهای درسی اکتفا کرده و در پایان مقاطع مختلف تحصیلی از اطلاعات لازم و کافی آنچه که باید آگاه باشند غافل گردند.
وی لزوم ترویج کتابخوانی در مدارس را یادآور شد و افزود: مطالعه کتاب یکی از ضروریات زندگی انسان در برهه های مختلف زمانی بشمار می رود که نقش مهم آن درارتقای فرهنگ و توسعه جامعه بسیار تاثیر گذار است.
رسولی بابیان اینکه فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی موجب نشاط جامعه است تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ مطالعه کتاب موجب رشد و تعالی فرهنگی و فکری انسان و جامعه می شود.
فرماندار ابرکوه همچنین بابیان اینکه در میان یکهزار روستا درسطح کشور ، روستای رییس آباد ابرکوه یکی از 10 روستای دوستدار کتاب نمونه انتخاب گردیده است ، افزود: همت والای مسئول کتابخانه این روستا و همچنین تلاش اداره کتابخانه عمومی ابرکوه در تحقق این مهم ستودنی است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت کتابخانه های عمومی این شهرستان، گفت: روستای رییس آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ابرکوه در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب جزو 10 روستای نمونه کشوری دوستدار کتاب و کتابخوانی شناخته شد.
برزگر یادآورشد: هم اکنون کتابخانه شهید شفیعی رییس آباد با بیش از 6 هزار جلد و پنجهزار و 500 عنوان کتاب و 500عضو از اهالی این روستا فعال است.
این مسئول ادامه داد: دردهه مبارک فجر بیش از 500 نفر از جوانان در مسابقات کتاب و کتابخوانی و نقاشی شرکت کردند که در این مسابقه 30 نفر برتر شناخته شدند و با اهدا جوایزی از آنان تجلیل شد.
وی ضمن قدردانی از شهرداری ابرکوه در بازسازی فضای کتابخانه عمومی این شهر خاطرنشان کرد: 35 نفراز معلمان که همکاری مستمر با اداره کتابخانه عمومی داشتند با اهدای لوح سپاس توسط مدیران کل آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه های عمومی استان تجلیل شدند.
به گفته برزگر هم اکنون 10 درصد جمعیت 50 هزار نفری شهرستان ابرکوه عضو کتابخانه ها هستند .
بیش از 75 هزار جلد کتاب در هفت باب کتابخانه عمومی ابرکوه وجود دارد و در مجموع چهار هزار و 700 نفر عضو فعال این کتابخانه ها هستند.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان یزد واقع است.
7540/ 5054خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.