به گزارش ایرنا، محمدعلی شاه حسینی بعد از ظهر سه شنبه در نشست شورای سواد آموزی شهرستان اشکذر با بیان همکاری مناسب دستگاه های این شهرستان با شورای آموزش وپرورش اظهار کرد: در اجرای هر اقدامی که منجر به ریشه کنی بی سوادی در شهرستان شود، کوتاهی نخواهد کرد.
وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در یک بازده زمانی کوتاه درصد باقی مانده بی سوادی در شهرستان اشکذر نیز با تعامل دستگاه های مسئول پایان می یابد.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزد نیز از اجرای طرح ارائه بن سوادآموزی به ارزش 10 میلیون ریال به روستاییان، گفت: پرداخت پاداش باسوادی عامل موثر در ترغیب افراد بی سواد به سواد آموزی است.
مرآت امین الرعایا با بیان اینکه طرح سوادآموزی بنی برای نخستین بار در تاریخ فعالیت سوادآموزی اجرا شده، اظهار داشت: طرح سواد آموزی بنی و استاندارد سازی آموزش های سوادآموزی متناسب با استانداردهای یونسکو از طرح های جدید معاونت سواد آموزی استان یزد است .
وی افزود: در این طرح به سوادآموزان روستایی که دوره سواد مقدماتی را در هشت ماه با قبولی در امتحانات طی کنند، 10 میلیون ریال پاداش داده می شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش یزد اجرای دوره آموزشی زبان انگلیسی و رایانه برای 107 نفر از فراگیران دوره انتقال در شهرستان یزد را از دیگر برنامه های سوادآموزی استان بیان کرد و گفت: در این دوره که مد نظر سازمان یونسکو است فراگیران به مدت 60 ساعت حروف والفبای زبان انگلیسی و مبانی مقدماتی سخت افزار و نرم افزار رایانه را آموزش می ببیند که این برنامه در سال آینده در شهرستان های استان نیز اجرا می شود.
وی نرخ باسوادی در استان یزد را 96.6 اعلام کرد و یادآور شد: 88.6 درصد سوادآموزان استان یزد شهرنشین و 11.4 درصد روستاییان هستند.
امین الرعایا به اینکه در شهرستان اشکذر برای ریشه کنی بی سوادی اقدام های قابل توجه و موثری صورت گرفته، خاطر نشان کرد: آمار بی سوادی در این شهرستان ناچیز است که امید است با تعامل بین بخشی دستگاه های مسئول این درصد نیز پایان یابد.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
7546/ 6014/ خبرنگار: سعیده السادات خاتمی ** انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.