حسن زارع روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ابرکوه اظهار کرد: این تسهیلات با بهره کم به 60خانوار عشایر شهرستانهای ابرکوه و خاتم برای زنجیره تولید گوشت قرمز پرداخت شده است.
وی بابیان اینکه درآمد عشایر استان یزد از طریق پرورش دام سبک است افزود: همچنین معادل این مبلغ به بخش خدمات رسانی و زیر ساختهای امور عشایرنظیر آبرسانی ، حفر چاه مالداری و مرمت راه های عشایری این استان اختصاص یافته است.
زارع تامین آرد و نهاده های دامی عشایر را یکی از اولویت های استان بیان و افزود: امسال تاکنون بیش از 40 تن آرد و یک هزار تن جو مدت دار بین عشایر استان توزیع شده است.
وی تامین آب مورد نیاز دام عشایر را بسیار ضروری خواند و ادامه داد: امسال یکهزار و 400 تانکر 10 هزار لیتری آب برای مصارف دامهای عشایراستان یزد توزیع شده است .
این مسئول یادآورشد: جمعیت عشایر استان یزد بیش از 6هزار نفر در قالب یکهزار و 240 خانوار و سه ایل بختیاری ، خمسه و قشقایی هستند که به نگهداری 140هزار راس دام سبک مشغول هستند.
زارع اضافه کرد: برغم تداوم خشکسالی و فقیر بودن مراتع، عشایر استان یزد سالانه چهارهزار و 380 تن انواع فرآورده های دامی و لبنی به ارزش بیش از450 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه می کنند و نقش بسزایی در رشد اقتصاد استان دارند.
وی افزود: عشایر استان علاوه بر فعالیت در امور تولیدات مواد پروتئینی و لبنی نقش بسزائی در فعالیت صنایع دستی بخصوص تولید فرش دستباف دارند بطوری که 10 درصد سهم تولید این صنایع دستی را در استان دارند.
این مسوول با اشاره به اهمیت بیمه عشایری خاطرنشان کرد : علاوه بر 70 درصدی عشایر که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند 40 درصد از دام آنها نیز در برابر حوادث مختلف بیمه شدند.
عشایر ابرکوه با 420 خانوار و دو هزار نفر جمعیت در مناطق هارونی ، اسفندآباد و فراغه زندگی می کنند.
ابرکوه در 140 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197 خبرنگار:کارگر ابرقوئی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.