به گزارش ایرنا علیرضا مصداقی‌نیا روز شنبه در نشست مشورتی شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور در یزد افزود: بار این بیماریها می تواند آسیب های زیادی به اقتصاد کشور وارد کند.
وی با اشاره به بحث تحقیق و پژوهش در زمینه بهداشت محیط اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر به این موضوع پرداخته شده اما باید بیش از بیش به تحقیق در این زمینه توجه شود.
رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران بر بهره گیری از بخش خصوصی در زمینه بهداشت محیط تاکید کرد و گفت: باید مراکز تحقیقاتی که در استانها فعال هستند برای پیوستن به شبکه تحقیقات بهداشت محیط دعوت شوند.
مصداقی نیا اضافه کرد: استان یزد در همه زمینه ها از جمله توجه به بهداشت محیط در کشور پیشرو است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم با بیان اینکه در هیچ شهرستانی کمبود کارشناس بهداشت محیط نداریم گفت: مجموعا 164 نیرو در زمینه بهداشت محیط در استان یزد مشغول ارائه خدمت هستند.
محمد حسن لطفی با بیان اینکه استان یزد در زمینه کنترل دخانیات و جمع آوری قلیان از اماکن عمومی رتبه نخست کشور را کسب کرده است افزود: این موفقیت نتیجه تلاشهای بازرسان بهداشت محیط و همکاری اصناف و نیروی انتظامی است.
وی اظهار کرد: شاید هنوز در برخی مکانها به صورت قاچاقی و زیر زمینی در استان قلیان عرضه شود اما به صورت آشکار وجود ندارد.
نشست مشورتی شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور با حضور 70 نفر از مدیران گروههای مهندسی و روسای مراکز تحقیقاتی بهداشت محیط کشور در محل سالن همایش های باقرالعلوم یزد برگزار شد.
در این نشست یکروزه در زمینه مسائل بهداشت محیط و محیط زیست بحث و تبادل نظر شد.
همکاری و هماهنگی بین مراکز تحقیقاتی، تثبیت اقدامات شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور و تعیین اولویت های تحقیقاتی بهداشت محیط از اهداف این نشست اعلام شد.
2088/ 6197 خبرنگار:کبری دانشی دهج**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.