** رونمایی کتاب از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی
حدیث 70 سال زندگی و 40 سال پزشکی دکتر جلال مجیبیان در کتاب از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی همزمان با نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه های دیجیتال یزد رونمایی، نقد و بررسی شد.
این کتاب به قلم جلال مجیبیان پیشکسوت عرصه پزشکی و توسعه بخش خدمت رسانی به جامعه، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و آزاده نامداری مجری برنامه های تلویزینی به همت موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره چهارباغ هنر و همراه با استقبال چشمگیر مردم در غرفه برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب یزد رونمایی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ابتدای این برنامه از اسقبال مردم فرهنگ دوست استان در بازدید از نمایشگاه کتاب و به ویژه مراسم رونمایی از کتاب از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی قدردانی کرد.
علی غیاثی ندوشن گفت: این کتاب نمونه ای ارزشمند از توصیف فرهنگ عامه مردم یزد به خصوص سیر پیشرفت پزشکی و روایتگر ابعاد مختلف زندگی شخصیتی ارزشمند در عرصه پزشکی و اجتماعی یزد است و می تواند مفاهیم اثرگذار زیادی را به جامعه و مردم منتقل کند.
وی خاطر نشان کرد: پرپایی نمایشگاه کتاب هفته ای فرهنگی را رقم زد و مردم غنی از ارزش های فرهنگی در استان یزد استقبال خوبی از نمایشگاه به ویژه برنامه های جنبی آن دارند که این نیز نشان از ظرفیت استان برای توسعه بخشی برنامه های متنوع در این مسیر است.
مجیبیان نویسنده این کتاب نیز هدف از نوشتن کتاب خود را حفظ فرهنگ، تجربه و ارزش های اجتماعی دوران زندگی اش بیان کرد.
وی با یادآوری ضرورت حفظ لهجه یزدی و سایر ارزش های فرهنگی گفت: لهجه یزدی همواره جذاب و مردم سایر شهرها نیز پس از آشنایی با آن نسبت به یادگیری اش علاقه مند می شوند.
وی افزود: احساس کردم مفاهیم و ارزش هایی از گذشته در حال فراموش شدن است و بر همین مبنا برای حفظ این موضوعات نوشتن کتاب را آغاز کردم.
وی ادامه داد: این اثر را 20 سال پیش بدون هیچ ابهام و دروغی نوشته ام و صبر کردم تا زمانی که برای مردم جذاب باشد به چاپ برسد.
** بزرگداشت نویسنده فرهنگ گلشن
آیین بزرگداشت و یادمان فعال اجتماعی و الگوی ادبی استان یزد زنده یاد اصغر گلشن، نویسنده فرهنگ نامه گلشن در نهمین نمایشگاه کتاب یزد برگزار شد.
پژوهشگر و نویسنده ادبی استان در این آیین گفت: گلشن نمونه ای از اخلاق و پشتکار در فعالیت و زندگی بود.
اکبرقلم سیاه افزود: باید نسبت به هر فعالیتی که انجام می دهیم شناخت داشته باشیم و تاریخ و فرهنگ را بشناسیم و آنچه از بزرگان به ما می رسد را به خوبی حفظ کرده و از آنها بهره مند شویم.
** نقد و بررسی کتاب خانومی که شما باشی
کتاب خانومی که شما باشی به قلم آزاده نامداری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، اهالی فرهنگ و رسانه، مدیران استان و همراه با استقبال خوب بازدیدکنندگان به کوشش موسسه فرهنگی و هنری چهارباغ هنر در غرفه برنامه های جنبی نهمین نمایشگاه کتاب و رسانه های دیجیتال یزد نقد و بررسی شد.
نویسنده این کتاب گفت: در سال 90 با توجه به برنامه ای با عنوان خانمی که شما باشی قصه زندگی تعدادی از زنان جامعه روایت و بررسی می شد.
آزاده نامداری افزود: نام و موضوع این کتاب نیز برگرفته از برنامه یادشده است و به قصه زندگی دو بانو با داستانی متفاوت می پردازد.
وی ادامه داد: دغدغه های زیادی در حوزه بانوان وجود دارد و همواره روح لطیف و احساسات یک زن در زندگی و تربیت فرزندان نقش اصلی را دارد.
وی ادامه داد: باتوجه به این روح لطیف و مسئولیت پذیر موضوع نوشته هایم را به این حوزه اختصاص داده و در همین اثر نیز به روایت مسائل زندگی بانوان از این بعد می پردازم.
مجری توانمند رسانه ملی گفت: این داستان چند پیام به همراه دارد و مهم ترین مفهوم داستان عشق است یعنی موضوعی که این روزها در جامعه کمرنگ شده و رو به فراموشی می گذارد.
نامداری مهمترین مفهوم در نظام خانواده را تزریق عشق دانست و افزود: اگر در خانواده عشق نمود پیدا کند محصولات و اثرات خوبی به جامعه منتقل خواهد شد.
نویسنده کتاب خانومی که شما باشی گفت: مطالعات زیادی در حوزه زنان داشته ام و با بررسی و تحلیل موضوعاتی که در این زمینه وجود دارد به مسائل زیادی رسیدم و با آگاهی نسبت به این مقوله نوشتن در این موضوعات را ادامه خواهم داد.
نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد از اول تا هفتم اسفند ماه همه روزه از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 21 در محل دائمی نمایشگاههای استان برپا است.
در این نمایشگاه 68 هزار عنوان کتاب شامل افزون بر 54 هزار عنوان کتاب از 518 ناشر داخلی و 14 هزار عنوان کتاب از 38 ناشر خارجی در 310 غرفه عرضه می شود. همچنین 20 غرفه به رسانه های دیجیتال شامل کتابهای صوتی، نرم افزارها و بازی های رایانه ای اختصاص یافته است.
7532/ 6197 خبرنگار:سعیدصادقی مقدم:** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.