علی اکبر اسحاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای اجرای این پروژه ها که توسط دهیاریها و با مشارکت مردم به سر انجام رسیده است بیش از 30میلیاردریال بودجه به مصرف رسیده است.
وی افزود: ساخت بوستانهای روستایی ٬ سالن های ورزشی ،آزادسازی ٬ زیرسازی ، آسفالت و روشنایی معابر از عمده این اقدامات بوده است .
بخشدار بهمن همچنین،ساماندهی خدمات روستایی ٬ تکمیل ساختمان دهیاری ها، ایجاد فضای سبز و ساماندهی اماکن ورزشی و گورستان ها، خرید کامیونت نیمه سنگین و ماشین آتش نشانی و وانت بارهای سبک را از دیگر اقدامات دولت در روستاهای این بخش برشمرد.
اسحاقی به بخشی از فعالیتهای آب و فاضلاب روستایی اشاره و گفت: خط انتقال آب از چاه بالا دست به طول 7.5کیلومتر به زودی مورد بهره برداری گرفته و وارد مخزن سه هزار مترمکعبی و شبکه توزیع خواهد شد.
وی همچنین ادامه داد: عملیات ساخت یکی دیگر از مخزن هوایی ذخیره آب شهرمهردشت و تعویض شبکه های توزیع آبرسانی در برخی از کوچه های روستاها بخش بهمن و شهر مهرشت در دست اجرا است.
بخشدار بهمن از تصویب شبانه روزی شدن درمانگاه و همچنین تصویب ساخت سه خانه بهداشت در بخش بهمن خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات ساخت ساختمان درمانگاه مهردشت با 50 درصد پیشرفت در دست اجراست.
بخش بهمن دارای شهر مهردشت ، 14 روستا با 15 هزارجمعیت که شغل اکثر اهالی کشاورزی و دامداری است در 157 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی **
****
نقد کتاب دغدغه، برگزاری آزمون دهیاری ها و معارفه رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خاتم از خبرهای کوتاه این شهرستان است.
کتاب «دغدغه» با حضور نویسنده این اثر در کتابخانه عمومی شهید تاج فیروزه مروست نقد شد.
پنجمین جلسه نقد و بررسی کتاب در سطح شهرستان خاتم با حضور جمعی از نویسندگان، محققان، دانشجویان، اساتید دانشگاه، شاعران و کتابداران در کتابخانه عمومی شهید تاج فیروزه مروست انجام شد.
طی این نشست، کتاب رمان«دغدغه» اثر نویسنده بومی شهرستان مهدیه قصاب باشی مورد نقد و مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این نشست، سیدعباس طباطبائی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: این جلسه نقد با هدف شناسایی استعدادهای ادبی شهرستان وترغیب و تشویق آنان وهمچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه برگزار شده است.
مهدیه قصاب باشی نویسنده کتاب با ابراز خرسندی از برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «دغدغه» و با تقدیر از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار کرد: موضوع کتاب دغدغه اجتماعی، خانوادگی به زبان عامیانه و ساده می باشد که در 320 صفحه حاصل تلاش 6 ساله ایشان در امر داستان نویسی می باشد.
وی افزود: این داستان را از دوران دبیرستان آغاز نموده و با وجود مشکلات فراوانی که داشته ام به کمک دوستان و خانواده در سال 94 به چاپ رساندم و در حال حاضر رمان دیگری در حال نوشتن دارم.
در این مراسم تعدادی از حاضرین دیدگاه و نقد های خود را درباره کتاب مطرح کردند و در پایان با اهدای جوایز از «منتقدین برتر» تجلیل شد.
*******
آزمون دهیاران و شورا های اسلامی روستاهای شهرستان خاتم در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
آزمون دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان خاتم با موضوع منابع طبیعی و محیط زیست و طرح تکریم مردم و رضایت ارباب رجوع تحت نظارت استانداری یزد و با هماهنگی بخشداری مرکزی شهرستان و همکاری فعال بخش ترویج و آموزش کشاورزی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمحل فرمانداری شهرستان خاتم برگزار شد.
تعداد شرکت کنندگان دراین آزمون 32 نفر از دهیاران و شوراهای روستاها می باشد، که با هدف هرچه بهتر و پیشرفت سطح شناخت و آگاهی این افراد از قوانین و مقررات منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد.
******
مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خاتم با حضور مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.
در این مراسم با صدور حکمی از سوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، محمود نقیبی بعنوان رئیس جدید اداره شهرستان منصوب و از تلاش های رضا پورتیموری رئیس پیشین این اداره قدردانی شد.
******
دستگیری عوامل فرضی نفوذی داعش در شهرستان خاتم
عوامل فرضی نفوذی گروه تروریستی داعش همزمان با رزمایش گردان های بیت المقدس در شهرستان خاتم دستگیر شدند .
همزمان با برگزاری رزمایش بزرگ الی بیت المقدس در شهرستان خاتم ، بسیجیان نحوه مقابله با نفوذ دشمنان خارجی را تمرین کردند .
طی یک سناریوی از پیش تعیین شده توسط بسیجیان شرکت کننده در رزمایش ، عوامل نفوذی گروه تروریستی داعش قصد نفوذ به شهرستان خاتم و انجام خرابکاری در مناطق مهم و حساس شهر را داشتند که با حضور و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی دستگیر شدند.
7534/ 5054 خبرنگار: صغری حیدری** انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.