به گزارش ایرنا زندان اسکندر و خانه تاریخی حیران و کارگاه زری بافی در این بافت مورد بازدید زهرا احمدی پور قرار گرفت.
همچنین معاون رییس جمهوری با حضور بر مزار شهید صدوقی به مقام سومین شهید محراب با اهدای گل و قرائت فاتحه ادای احترام کرد.
استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و این بافت در شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای 743 هکتار مساحت و پنج هزار هکتار حریم است و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
در سال 94 حدود 140 هکتار بافت تاریخی یزد برای ثبت در فهرست جهانی به یونسکو معرفی شد تا این شهر تاریخی به عنوان اولین شهر زنده توسط جمهوری اسلامی ایران به دنیا معرفی شود.
گزارش دیگری جاکیست معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز جمعه از باغ نمیر (صدری) شهرستان تفت بازدید کرد.
عمارت و باغ صدری (نمیر) تفت از اماکن دیدنی و از باغ های زیبای استان یزد، مربوط به اواخر دوره زند است و به دستور «صدر العلما» ساخته شده است .
این باغ که به گفته اهالی 400سال قدمت دارد، همزمان با مسجد امام (شاه ولی) تفت احداث و با اندکی تغییرات در دوران قبل ازانقلاب یک بار مرمت شده است .
ازشاخص ترین نشانه های این باغ وجود بادگیر دو طبقه بر روی تالار عمارت است و ازدیگر شاخص های منحصر به فرد این بنا می توان به وجود یک حوض سنگی در جلوی ساختمان به وسعت 500 متر مربع و قرارگیری حدود 95 فواره آب درآن اشاره کرد همچنین در ضلع جنوب شرقی انتهای باغ، یک آسیاب آبی قرار دارد.
رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همچنین از اقامتگاه بوم‌گردی شهر تفت بازدید کرد.
این اقامتگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌میزان 150میلیون تومان در زمینی به‌وسعت 700 مترمربع راه‌اندازی شده و دارای 6 اتاق با ظرفیت اقامت 20 نفر در هر شب است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، چهارشنبه شب وارد استان یزد شد و مورد استقبال استاندار و دیگر مسئولان استان قرار گرفت.
بازدید از بافت و بناهای تاریخی از جمله آتشکده، قنات زارچ، دروازه کوشک نو، مسجد جامع، مسجد حظیره ، حضور در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ،بازدید از مجموعه نارین‌قلعه و کاروانسرای شاه‌عباسی در شهرستان میبد و بازدید از بافت تاریخی اردکان از جمله برنامه های سفر زهرا احمدی پور به استان یزد بود.
استان یزد هم اکنون در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
7537/6197 خبرنگار: مسعود میر جلیلی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.