به گزارش ایرنا ، حسین ابویی مهریزی روز پنجشنبه در مراسم پایانی سیزدهمین نمایشگاه ملی صنعت لاستیک ایران و دومین کنفرانس فناوری های نوین صنایع لاستیک و پلیمر با تبریک روز مهندس و تشریح سند راهبردی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: در این سند رشته های زیادی دیده شده که در ویرایش اول آن صنعت تایر و تیوب افزوده شده و به امضای خیلی از افراد حاضر در این همایش رسیده است.
وی افزود: امیدواریم با اجرای این سند که 9 برنامه راهبردی برای آن در نظر گرفته شده به سهم 3درصدی تولید دنیا و رتبه اول منطقه در افق 1404 برسیم .
معاون برنامه ریزی وزارت صنعت،معدن و تجارت اضافه کرد: ارتقای توان بهره وری و تولید ، اعتلای نام تجاری ایران در بازارهای جهانی و هدف صادرات ، ارتقای ثبت استاندارد لاستیک و تایر، بازسازی و نوسازی و توسعه واحدهای موجود ، توسعه فعالیت های کاربردی این صنعت ، توسعه همکاری های لاستیک سازان و خودروسازان بخشی از برنامه های راهبردی این سند بشمار می رود .
ابویی مهریزی برنامه دیگر را تولید با برندهای معتبر جهانی عنوان کرد و گفت: برای ورود به بازارهای جهانی و صادرات نیاز به همکاری با شرکت های معتبر جهانی و استفاده ار برند آن ها داریم چون هم اکنون 38 درصد تولید این بخش مربوط به 2 یا سه شرکت خارجی است.
وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه این صنعت تصریح کرد: از میان 10 کشور جهان که بیشترین سرمایه گذاری خارجی را دارند پنج کشور در سرمایه فرصتی و سرمایه پذیری یکی هستند در حالی که سهم ایران بسیار اندک بوده و باید درصدد ایجاد زیرساخت های آن باشیم.
این مسئول مورد آخر برنامه راهبری را توجه به سرمایه گذاری با توجه به مسائل زیست محیطی اعلام کرد و افزود: الزاماتی برای اجرای این برنامه های راهبردی وجود دارد که توسعه صنایع لاستیک برای رسیدن به ظرفیت 700 هزار تن و بهبود فضای کسب و کار و دخالت نکردن دولت در قیمت گذاری این صنعت بخشی از آنهاست.
وی بهبود فضای تعامل تجارت خارجی با دنیا را الزام دیگر دانست و ادامه داد: باید این موضوع را با محوریت حفظ قدرت و ارزش های کشور و بر پایه نتیجه برد – برد دنبال کرده و با کشورهای جهان تجارت داشته باشیم.
ابویی مهریزی ادامه داد: اجرای دقیق الزام های تعرفه ای و فنی برای واردات ، تخصیص مشوق های وارداتی و تخصیص تسهیلات بانکی مناسب برای نوسازی واحدهای قبلی و توسعه واحدهای جدید تایر و تیوب از دیگر الزامات اجرای برنامه های راهبردی این صنعت است.
وی از استفاده از یوزانس 3 ساله برای ماشین آلات با حمایت وزارت صنعت و بانک مرکزی نیز خبر داد و گفت: همچنین بعد از قانون رفع موانع تولید مقرر شده هر فردی که در واحد تولید سرمایه گذاری کرده و پول خود را تا 3 سال برندارد می تواند بر مبنای نرخ عقود مشارکتی ، بهره معاف از مالیات بگیرد و بهره دهنده نیز مشمول مالیات نیست.
ابویی مهریز معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت که برای شرکت در سیزدهمین لاستیک ایران و دومین کنفرانس فناوری های نوین صنایع لاستیک و پلیمر در این استان حضور یافته از 2 واحد شرکت هواپیماسازی و شرکت شاهیت ماشین این استان نیز بازدید کرد.
سیزدهمین همایش و نمایشگاه ملی صنعت لاستیک ایران با محور آمیزه‌کاری،‌ ارتقای تکنولوژی، اقتصادی مقاومتی و صادرات به میزبانی استان یزد در سه روز برگزار شد که از میان 263 مقاله تخصصی 30 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه شد.
در این همایش 50 شرکت داخلی و خارجی آخرین محصولات خود را در نمایشگاه ارائه کردند.
تولید کنندگان صنعت لاستیک ایران و دیگر کشورهای فعال در این حوزه آخرین محصولات خود را در نمایشگاهی با مساحت 2 هزار مترمربع در قالب 57 غرفه در 2حوزه تولید و مواد اولیه لاستیک به نمایش گذاشتند.
1968/ 5054خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: بهنام احمدی*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.