به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی پنجشنبه در نشست هم اندیشی روسای دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه استان یزد افزود: ماهیت دانشگاه در کشور ما به گونه ای است که خلا بسیاری از چیزهایی که در جامعه باید وجود داشته باشد و ندارد را به دوش می کشد.
وی ادامه داد: برای مثال دانشگاه متحمل این موضوع است که روابط دختر و پسر که قبل از دانشگاه با محدودیت روبرو است بلافاصله در دانشگاه فضای نسبتا آزادی به وجود می آید و ما به این شکاف توجه چندانی نکردیم.
وی ادامه داد: در کشورهای دیگر شکاف بین دبیرستان و دانشگاه را مشاهده نمی کنیم و شرایط تحصیلی، تربیتی و آموزشی دبیرستان تفاوت ناچیزی با دانشگاه دارد و باید این شکاف که وضعیت نامناسبی را برای دانشجو ایجاد می کند را از میان برداشت.
وی تصریح کرد: بسیاری از مسائلی که در رابطه با دختر و پسر در دانشگاه مطرح می شود به خاطر خلا هایی است که در جامعه وجود دارد و کمتر به آن پرداخته می شود و لذا باید به سمتی برویم که خلاها را پر کنیم.
معاون استاندار یزد گفت: باید اگر از روابط اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری صحبت می شود، ضوابط قانونی متناسب با آن دیدگاه را به وجود بیاوریم.
امام جمعه موقت یزد نیز با بیان اینکه تفکیک جنسیتی فقط مختص دانشگاهها نیست گفت: اینکه آیا باید تفکیک صورت بگیرد یا نه، موافقان و مخالفانی دارد و نگاه صفر یا 100درصدی به قضیه داشتن اصلا نگاه درستی نیست.
حجت الاسلام محمدحسن معزالدینی افزود: باید نحوه ارتباطات سالم را الگو سازی و ارتباط خانواده ها با دانشگاه همانند دبیرستان حفظ شود.
همچنین، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای حضرت رقیه (س) با ارایه توضیحاتی درباره کارگروه فرهنگی و اجتماعی گفت: این کارگروه شامل پنج کمیته یا هسته است که یکی از آنهابا عنوان هسته خانواده، اجرایی و محقق کردن ابلاغ های 16 گانه مقام معظم رهبری در حوزه خانواده را بر عهده دارد.
فخر السادات خامسی با بیان اینکه دانشکده فنی حضرت رقیه یکی از 9 آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه ای استان یزد است افزود: این دانشکده با یکهزار و 800دانشجوی دختر در 10 رشته فنی و حرفه ای، طراحی دوخت، معماری، گرافیک، نقاشی، تربیت بدنی، مربی کودک، مدیریت خانواده، حسابداری، کامپیوتر و صنایع نساجی در دوره های شبانه و روزانه در مقاطع کاردانی و کارشناسی فعالیت می کند.
وی ادامه داد: دانشکده حضرت رقیه یکی از موفق ترین آموزشکده های استان در عرصه های مختلف آموزشی، علمی و فرهنگی و دانشجویی است که با رتبه های خوب کشوری در زمینه های مختلف و فراهم سازی زمینه های درآمدزایی و اشتغال و کارآفرینی به خصوص اشتغال خانگی نقش عمده ای را در اصلاح هرم شغلی ایفا کرده است.
در این نشست، حاضران به بحث و تبادل نظر پیرامون فضای سالم بین دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه پرداختند و درباره محاسن و معایب آن پیشنهادهایی ارایه کردند.
این نشست به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای حضرت رقیه (س) در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث خانواده در مراکز آموزشی برگزار شد.
7532 / 5054خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار :بهنام احمدی *
irnayazdd@

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.