*برداشت محصول زردک از مزارع اشکذر
یزد ـ ایرنا ـ مدیر جهاد کشاورزی اشکذر با اعلام آغاز برداشت زردک در مزارع این شهرستان در مجموع سطح زیر کشت زردک در اشکذررا یک هکتاربا متوسط عملکرد حدود 80 تا 100 تن تولید عنوان کرد .
عباس بشارتی پنجسنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان اینکه برداشت زردک از مزارع حسن آباد و حاجی آباد این شهرستان آغاز شده است اظهار داشت: کشت زردک یا هویج ایرانی در اواخر خردادماه صورت می گیرد و برداشت آن از اواخر پاییز آغاز و تا اوایل زمستان ادامه دارد.
وی افزود: این ریشه خوراکی کاربردهای وسیعی در طب و سفره ایرانیان داشته مدتی است که تولید و مصرف آن به شدت کاهش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی اشکذر طبیعت این ریشه خوراکی را گرم و مرطوب دانست و تصریح کرد : این ماده خوراکی بسیار مقوی و انرژی بخش بود و برای کودکان و افرادی که ضعف بدنی دارند خوراک مناسبی به حساب می آید.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
7546/ / خبرنگار: سعیده السادات خاتمی **
***
*امام جمعه اشکذر: خدمت به محرومان نوعی جهاد است
امام جمعه اشکذر با بیان اینکه خدمت به محرومان یک نوع جهاد است گفت: پزشکان با حضور خود در بیمارستان های صحرایی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اعتلای سلامت جامعه گام بر می دارند.
به گزارش ایرنا، محمد رضا طالبیان روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان اشکذر اظهار داشت: مسئولان خدمتگزار مردم باید قدر جایگاه خود را بدانند چون بعد از وظیفه بندگی ، خدمت به مردم ارزش و جایگاه بالاتری دارد.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان خدمت به مناطق محروم و روستایی را از اهداف مهم این سازمان برشمرد و تصریح نمود: بسیج جامعه پزشکی استان در راستای رفع محرومیت و خدمتی صادقانه به مردم اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی نموده است.
جواد قادری اعزام تیم 15 نفره تخصصی و فوق تخصصی جامعه پزشکی استان به جزیره ابوموسی و تنب بزرگ همزمان با دهه فجر را یکی از برنامه های تدوین شده سال 95 این سازمان عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: بسیج جامعه پزشکی استان در نظر دارد چهارمین بیمارستان صحرایی را در تاریخ 16 الی 20 اسفند ما ه در یکی از مناطق زارچ یا شاهدیه برپا نماید.
محمد علی شاه حسینی فرماندار اشکذرهم تشکیل بسیج را یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی ( ره) عنوان کرد واظهار داشت: عملکرد بسیج در دوران پس از انقلاب درخشان بوده است .
وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی استان در خدمت رسانی به مناطق محروم و به ویژه روستاها در قالب بیمارستان های صحرایی تاکید کرد.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
7546/ خبرنگار: سعیده السادات خاتمی **
***
*مرمت و ساماندهی حمام خانه تاریخی مریم خانم ابرکوه
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه گفت: بخاطر اهمیت حمام های تاریخی و مرمت این بنا شامل استحکام بخشی پای دیوار ها، کاهگل دیوارها ،شیب بندی و کاهگل پشت بام حمام است انجام شد.
عباس قدیریان روز پنجشنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا بابیان اینکه برای مرمت 30 میلیون ریال هزینه شده است اظهارکرد:خانه مریم خانم یکی از مهمترین و در عین حال زیباترین خانه های موجود در ابرکوه است که قدمت آن به دوره اواخر قاجاریه است.
وی افزود: عناصر مهمی چون برج دید بانی در کنار عناصر مهم دیگر مانند راهرو ورودی یا کریاس، اتاقهای متعدد و همچنین مطبخ که همگی دور تادور حیاطی مرکزی واقع شده اند و همچنین تزیینات گچبری در برخی از قسمتهای حیاط زیبایی این بنا را دو چندان کرده است.
قدیریان ادامه داد: این بنا دارای باغی در ضلع جنوبی خود دارد که هم اکنون به واسطه خشک شدن قنوات خشک شده است.
وی افزود: حمام قدیمی این بنا دارای عناصر موجود در حمام های گذشته شامل خزینه، سربینه، دالان ورودی و تزیینات کاشیکاری رنگی زیبایی وجود دارد.
این مسئول اضافه کرد: این بنا به شماره 13714 سال 84 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه بااشاره به جذابیت آثار طبیعی و باستانی شاخص ابرکوه تصریح کرد: این شهرستان جزء 14 شهر نمونه گردشگری کشور است.
این مسئول خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای بیش از 400 اثر تاریخی است که 128 اثر آن به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
5054 / خبرنگار: کارگر ابرقوئی** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.