بهزاد وحیدنیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد ابدون اشاره به آمار فزود: این شماره خدمات مشاوره ای را با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به صورت رایگان به افراد ارائه و  در تمام نقاط کشور در دسترس مردم است.

وی اظهارداشت: بیشترین تماس گیرندگان با این خط زن هستند که موارد متعددی مانند مشکلات خانوادگی را طرح و درخواست راهنمایی دارند.

وحیدنیا از مردم خواست مشکلات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی خود را با صدای مشاور بهزیستی طرح کنند.

وحید نیا با بیان اینکه پارسال  افزون بر ۸۰۰ هزار نفر از سوی سازمان بهزیستی آموزش های ازدواج و خانواده در کشور را فراگرفتند، تصریح کرد: همچنین سالانه یک میلیون نفر زوجین  در آستانه ازدواج ،آموزش های حین ازدواج را در تعامل با دسگاه های مختلف دریافت می کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی ادامه داد:  البته در حوزه آموزش‌های پیش از ازدواج  یعنی  قبل از انتخاب همسر، نیاز به همراهی و مشارکت مردم داریم که این نگاه تحصصی تر و مداخله فعالیت تری  را می طلبد.

وی  اجرای طرح آموزش حوزه ازدواج و خانواده در یزد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این استان علاوه بر بهره گیری از بخش غیردولتی و متخصص توانمند و در پیاده سازی آن از مشارکت مردمی هم استفاده شده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی اضافه کرد: طرح ویژه ای با عنوان طرح تحکیم بنیان خانواده با نگاه ارتقای کیفیت زندگی برای یزد در نظر گرفته شد که از سال آینده به صورت پایلوت(نمونه آزمایشی) در این استان اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد:  در این طرح آموزش لازم به  افراد قبل از ازدواج و پنج سال پس از ازدواج ارائه می شود که هدف از آن کاهش آسیب های اجتماعی خانوادگی است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی تعداد مراکز مشاوره تحت پوشش این سازمان را سه هزار و ۳۰ مرکز بیان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.