محمدمهدی لطفی روز یکشنبه به مناسبت هفته پژوهش (۲۲- ۱۶ آذر ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارک علم و فناوری چشم و چراغ استان است افزود: این مرکز برای استقرار شرکت های نوآور و دانش بنیان با کمبود فضا روبروست و اکنون ۱۰۰ شرکت متقاضی در نوبت پذیرش استقرار قرار دارند.

وی به طرح جامع پارک علم و فناوری اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود اینکه استاندار یزد برای تامین فضای کافی در این زمینه حمایت کرد ه است، اما بخشی از مدیریت استان در اجرای این طرح همراهی نمی‌کنند.

وی مساحت زمین طرح جامع پارک علم و فناوری یزد را ۷۰ هکتار بیان کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰ شرکت که مراحل رشد آنها به صورت کامل در پارک سپری شده است متقاضی استقرار در این فضا هستند و حتی آمادگی دارند در صورت تامین زیرساخت‌های اولیه، جهت ساخت و ساز سرمایه‌گذاری کنند.

لطفی در ادامه از برپایی  نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ، فناوری و نوآوری در یکی از مجتمع تجاری استان خبر داد و افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته پژوهش از ۱۹ تا ۲۱ آذرماه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: چهار پنل(صفحه) تخصصی در موضوعات شهر هوشمند، صادرات محصولات دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و شناسایی و رفع نیازهای فناوری صنایع و سازمان‌ها در حاشیه این نمایشگاه برپا می شود.

لطفی در ادامه رونمایی از برخی دستاوردهای پژوهشی و فناوری، برگزاری تور فناوری ، انعقاد چندین تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر برنامه های هفته پژوهش پارک و علم فناوری استان بیان کرد.

وی اضافه کرد: یزد به لحاظ ظرفیت انسانی، نسبت دانشجو به کل جمعیت، شاخص‌های صنعتی و معدنی، توانمندی‌های بخش خصوصی و سرانه شرکت‌های دانش بنیان جزو چند استان برتر کشور است

رییس پارک علم وفناوری یزد گفت: به همین دلیل مساله اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از محورها و اولویت‌های سند آمایش استان پس از موضوع آب مدنظر قرار گرفته است، هرچند معتقدیم که بسیاری از مشکلات مرتبط با آب نیز از طریق اقتصاد دانش‌بنیان رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد:  برخی صنایع استان در ادوار گذشته مشکلاتی را از  لحاظ اجتماعی و زیست محیطی به وجود آورد ه اند اعتقاد داریم اگر حمایت خوبی از اقتصاد دانش‌بنیان در استان صورت گیرد، جوانان یزدی می‌توانند تحولی شگرفت ایجاد کنند و برای صنایعی که امروز درگیر مسائل اجتماعی و آلودگی‌های زیست محیطی هستند نیز بدون حذف آنها، نسخه شفابخشی داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.