"محسن ابوترابی" با اشاره به اینکه مجموعه‌های اداری و جایگاه‌های عمومی ملزم به رفع نواقص برای تردد هر چه بهتر معلولان هستند افزود: متاسفانه این امر به خوبی دیده نشده و با مراجعه به برخی از ادارات مشاهده می‌شود که اصلا زیرساخت‌ها برای حضور معلولین و انجام کارهایشان دیده نشده است.

وی اضافه کرد: شورای پنجم اسلامی شهر یزد توجه ویژه ای به معلولان داشته و برای نخستین اقدام خود، پارک‌ها را برای حضور معلولان مناسب سازی کرده است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان، وی یکی از برنامه‌های مهم در یزد را مناسب سازی یک پارک در هر محله شهر دانست و تصریح کرد: آماده سازی مساجد برای حضور بدون دغدغه معلولان از دیگر کارهای مهمی است که شروع شده و امیدواریم که به همین شکل پیش برویم تا انشاالله در آینده نزدیک بتوانیم شهری مناسب برای این قشر داشته باشیم.

ابوترابی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر یزد کاملا برای ایجاد فضای مناسب ویژه معلولین همراه و همگام است، افزود: استان یزد می تواند با پرداختن مناسب به رفع مشکلات معلولین، الگویی برای سراسر کشور باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: در حال حاضر در ابتدای کار هستیم و کارهای شاخص زیادی را مشاهده نمی کنیم ولی با این عزمی که وجود دارد، امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر مجموعه های عمومی را برای معلولین مناسب سازی کنیم.

توجه به رفع مشکلات معلولان در صدور پروانه های ساخت اماکن عمومی اثرگذار است

شهردار منطقه سه یزد در خصوص صدور پروانه ساخت در این منطقه گفت: توجه به رفع مشکلات معلولین در صدور پروانه های ساخت اماکن عمومی اثرگذار است.

محمد حسن منصوری جعفری با اشاره به طرح ها و برنامه های منطقه سه یزد برای تردد هر چه بهترین معلولین افزود: توجه ویژه به رفع مشکلات معلولین در پارک ها و محلات از جمله برنامه ها شهرداری منطقه سه یزد برای تردد هر چه آسان تر معلولین بوده است.

شهردار منطقه سه یزد با بیان اینکه در صدور پروانه ساخت برای اماکن عمومی و مجتمع های تجاری و موسسات دولتی توجه بسیاری به رفع چالش‌های معلولان شده است، اضافه کرد: کسانی که بخواهند نسبت به صدور پروانه ساخت اماکن نام برده اقدام کنند، ابتدا باید نسبت به رفع مشکلات معلولین اقدامات لازم را پیگیری و اگر این مباحث در کارشان دیده نشود با مشکل روبه رو خواهند شد.

وی به ساماندهی پارک های محله ای منطقه سه یزد اشاره کرد و ادامه داد: رفع چالش های معلولین برای رفت و آمد در پارک ها و همچنین استفاده از سرویس های بهداشتی و امکانات پارک ها از جمله موارد حائز اهمیتی است که در دستور کار قرار گرفت.

معلولان هم می توانند در فراخوان های زیباسازی شهر یزد شرکت کنند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد هم گفت: معلولان هم می توانند در فراخوان های زیباسازی شهر یزد شرکت کنند.

محمد صفدرپوربا اشاره به اینکه اگر شهری بخواهد دوستدار معلولین باشد باید نسبت به رفع تمام موانع جامعه معلولان اقدامات مورد نیاز را انجام دهد افزود: مناسب سازی ورودی ها، سرویس های بهداشتی، حمل و نقل و در همه ابعاد باید در شهر دوستدار معلولین مورد توجه قرار گیرد تا چالش های قشر معلولان در این شهر مرتفع شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان اینکه در رفع مشکلات معلولان فقط تنها نباید نگاه ها به سمت شهرداری ها برای رفع مشکلات رفت و آمد آنها باشد ، افزود: در کنار رفع مشکلات رفت و آمد معلولین باید تمام مغازه ها، اماکن، مکان های مذهبی و همه مکان مناسب سازی شود تا این گروه بتوانند از این فضا استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره گردشگری معلولان به این خاطر است که این رسالت را به گوش همگان برسانیم که همه بخش ها نسبت به رفع چالش‌های معلولان باید توجه داشته باشند، به طور مثال هتلداران محترم به شکلی فضایی را ایجاد کنند که معلولان هم بتوانند از آن بهره ببرند و فقط مختص افراد عادی و سالم جامعه نباشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در طرح های زیباسازی شهر اگر طرح خوبی از سوی معلولان ارائه شود از آن استقبال خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح های زیباسازی شهری برای همگان است، طرحی که از سوی معلولان ارائه می شود باید همه را شامل شود و مورد استقبال همه افراد شهر قرار گیرد.

صفدرپور اضافه کرد: در حال حاضر فراخوان المان های نوروزی را در استان یزد داریم که اگر طرح مناسبی از سوی معلولان ارائه شود و مناسب باشد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان از ۱۰ تا ۲۰ آذرماه در استان یزد برگزار می شود.

 هدف اصلی این جشنواره معرفی یزد به عنوان شهر دوستدار معلول و تبدیل آن به شهر در دسترس پذیر اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.