رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع چالش‌های جامعه معلولین در این شهر میراث جهانی، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام علاوه بر اتوبوس های درون شهری، چهار دستگاه مینی بوس ویژه رفت و آمد  معلولین در این شهر اختصاص داده شده است.

سیدحسین آزادی روز جمعه در نشستی  با اشاره به  نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین در یزد افزود:به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره برنامه‌ریزی‌های لازم برای مناسب سازی فضای شهری با محوریت بافت تاریخی انجام شده است.

وی با بیان این که مناسب سازی فضای شهری برای حضور پرشور معلولین از نقاط مختلف ایران و جهان یکی از اهداف جشنواره گردشگری معلولان در یزد است، اظهار داشت: تبدیل شدن یزد به شهر دوستدار معلول یکی از رویکردهای جدی و اصلی این دوره شورای اسلامی است.
رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی یزد در ادامه با اشاره به این‌که در گذشته پارک‌های و معابر محلات این شهر تاریخی برای رفت و آمد معلولان مناسب سازی شده گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای تحقق حقوق شهروندی در بحث مناسب سازی فضای شهری در دستور کار ویژه شورای اسلامی شهر یزد است.

مناسب‌سازی ۹۰ مسیر پیاده برای معلولین یزد

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست  با بیان این‌که مناسب سازی فضای شهری حق قانونی معلولان است، گفت: تاکنون ۹۰ مسیر پیاده برای رفت و آمد معلولین در شهر یزد مناسب سازی شدند.
مرتضی شایق با اشاره به این که در سه دوره گذشته شورای اسلامی یزد توجه بسیاری به رفع مشکلات و زیرساخت‌های شهری شده است، اظهار داشت: در این دوره شورای شهر نیز توجه ویژه‌ای به بحث رفت و آمد معلولان شده و امیدواریم این مهم متناسب با قوانین و مقررات در شهر میراث جهانی یزد اجرایی شود.
وی اختصاص بودجه مناسب برای مناسب‌سازی فضای شهری را یکی از اقدامات انجام شده در این دوره شورای شهر دانست و افزود: بازسازی و نوسازی اغلب پیاده روها و توجه ویژه به بحث رفت و آمد درون شهری، از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار شورا و شهرداری یزد است.
عضو شورای اسلامی شهر یزد، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ پیاده‌رو در سطح شهر یزد که محل اصلی رفت و آمد معلولین هستند، بازسازی و نوسازی شده و برای آمد و شد جامعه هدف مناسب سازی شدند.
شایق با بیان این‌که تمام پارک‌های سطح شهر مجهز به مسیرهای مخصوص تردد معلولان هستند، تصریح کرد:  همه اعضای شورای اسلامی شهر یزد توجه ویژه‌ای به این قشر خاص جامعه دارند و این مهم فرصتی برای تقویت عدالت در توزیع خدمات است.
وی در ادامه با اشاره به این که مسئولان باید در قبال معلولان، وظایف قانونی خود را انجام دهند گفت: این قشر جز جدانشدنی جامعه شهری هستند و قانون یکسری وضعیت را برای خدمات رسانی به این قشر مشخص کرده که دستگاه ها باید نسبت به اجرای آن دقت نظر داشته باشند.

نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان ۱۰ تا ۲۰ آذر ماه در یزد برگزار می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.