حجه الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری طالقانی روز چهارشنبه در یادواره شهدای بفروئیه میبد با اشاره به آفرینش انسان افزود: خدواند متعال امتیاز افراد  بشر به داشتن ثروت ، مقام و موقعیت اجتماعی و... ندانسته و نمی داند بلکه در قرآن کریم عوامل برتری  انسانها را معرفی کرده و بر این اساس باید دید شهیدان دارای کدام یک از اوصاف و ویژگی‌های بیان شده در قرآن کریم هستند.

وی ادامه داد : همه باید بدانیم دارای کدام یک از این ویژگی‌ها هستیم و باید تلاش کنیم در زمره افرادی قرار بگیریم  که خصوصیات یاد شده در قرآن را دارند.

مدرس حوزه علمیه ایمان عامل بازدارنده از ارتکاب جرائم ،تخلف ها و گناهان در نهان و آشکار یکی از این ویژگی‌ها است که باید به آن پایبند بود.

وی علم و آگاهی و جهاد در راه خدا را از دیگر ویژگی و شاخص های امتیاز انسانها برشمرد و افزود: انسان های تلاشگر که در میدان های نبرد که در جهت دفاع از تمامیت وطن و در دفاع از دین مردانه حضور پیدا کرده و می گویند یا «مرگ» یا «پیروزی » بر انسان‌های بی تحرک و بی احساس نسبت به سرنوشت دین و جامعه برتری دارند.

صابری با توجه به توصیه‌های شهدا رمز موفقیت و ادامه راه شهدا در این موقعیت کنونی وحساس که کشور مورد هدف توطئه‌های جهانی است  را شناخت جایگاه رهبری  و تبعیت از ولی فقیه عنوان کرد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته بسیج گفت : بسیجیان در دوران مقدس و بعد از آن در عرصه سازندگی ، کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان و بازسازی مناطق بحران زده به خوبی نقش آفرین هستند.

مدرس حوزه علمیه همچنین  اقدامات اغتشاشگران و آشوبگران و عوامل استکبار جهانی و فرصت طلبان که از وقایع اخیر سوء استفاده کرده و به ویرانی اماکن عمومی دست زدند را محکوم کرد.

وی تصریح کرد: این غائله با  تدبیر مقام معظم رهبری که خود را هزینه کردند خاتمه داده شد.

بفروئیه ۱۵ شهید با نام و نشان و یک شهید گمنام را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است ، غلامحسن مقنی مسن‌ترین شهید دفاع مقدس اهل بفروئیه میبد و محمدحسین ذوالفقاری کوچکترین شهید دفاع مقدس از شهدای محله شهیدیه این شهرستان است.

همچنین امروز چهارشنبه به مناسبت «هفته بسیج» با حضور دانش آموزان آموزشگاه پسرانه شاهد باهنر و نیز دانش آموزان دبستان دخترانه زهرایی و آموزشگاه متوسطه اول زهرایی گلزار شهدای محله بشنیغان میبد غبارویی شد.

شهرستان میبد ۵۰۰ شهید دوران دفاع مقدس دارد.

میبد سه بخش بفروئیه ، ندوشن و مرکزی دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.