جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی  هشتم تا ۱۱ آذرماه در محل گذر فرهنگ و هنر(کوچه مازاری ها) در شهر یزد برگزار می‌شود. 

گلاب آدینه با نام اصلی گلاب مستعان متولد آبان ماه ۱۳۳۲ و فارغ التحصیل رشته اقتصاد سیاسی از دانشگاه ملی است.

این بازیگر سینما و تئاتر فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۴ با گروه تئاتر دانشجویی پیاده به سرپرستی مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ آغاز کرد و در چندین نمایشنامه بازی و کارگردانی را بر عهده داشت. ازکارهای تلویزیونی می توان به بازی در سریال افسانه سلطان و شبان و کارگردانی مجموعه ۵۱ قسمتی بنام خواستگاران اشاره کرد.

نادر برهانی مرند، متولد ۱۳۴۹، نویسنده، کارگردان و بازیگر ایرانی است که کارشناسی مدرک نمایش با گرایش ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد نمایش با گرایش بازیگری و کارگردانی را از دانشکده سینما و تئاتر دانشکده هنر دریافت نموده است.

او در نمایش­های "در منطقه جنگی"، "پالتو"، “ المیرا در آتش”، “شبهای آوینیون"، "شب‌های انتظار" و "مرد مومی" و"جزیره" به عنوان بازیگر و در نمایش­های "زندگی"، "پائیز"، "تولد"، "چیستا"، "مرغابی وحشی"، "تهران زیر بال فرشتگان"، "کابوس های یک پیرمرد بازنشسته ی ترسو"، "رومولوس"، "رویای هالیوود"، "نوشته"، "جزیره"، "مرد مومی"، "شکارگاه ممنوع"، "تیغ کهنه"، "نسیم حضور"، "یک راز کوچک" و "باغ زیتون" به عنوان کارگردان حضور داشته است.

برهانی مرند جوایز متعددی از جمله "جایزه سوم کارگردانی از جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «تیغ کهنه»"، "جایزه دوم نمایشنامه نویسی و سوم کارگردانی از جشنواره تئاتر فجر برای نمایش«پاییز»"، "جایزه دوم نمایشنامه‌نویسی از جشنواره تئاتر فجر برای نمایشنامه «ببین چه برفی می‌آید»” و "لوح تقدیر بازیگری از جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش«شبهای آوینیون»” را دریافت نموده است.

سید مجید صالحی در ۲۶ شهریور ماه سال ۱۳۵۴ در امامزاده حسن تهران متولد شد،او بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده سینما و تلویزیون می‌باشد.

شروع فعالیت سینمایی او در سال ۱۳۷۲ با بازی در فیلم چشم شیطان بود. 

وی تاکنون تهیه کنندگی چند فیلم کوتاه را نیز برعهده داشته است. او همچنین سریال هایی همچون سه در چهار ، موج و صخره و کوچه اقاقیا را کارگردانی کرده است.

مجموعا  ۱۵۸ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر چتر زندگی در یزد دریافت شد که  ۱۸ اثر به بخش مسابقه راه یافت.

 آشتی دادن اقشار مختلف جامعه  با تئاتر و همچنین معرفی ظرفیت این هنر نمایشی از جمله مهمترین اهداف برگزاری جشنواره مورد اشاره است.

چشمان کاملا بسته» به کارگردانی سید پویا امامی از اصفهان، «رادیکال زندگی» به کارگردانی سیدفاضل خانی از ایوان غرب، «یک وال برای خدا نامه نوشت» به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان، «تیک تاک» به کارگردانی نازیلا امینی از آذربایجان غربی، «عروس آب» به کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز و «هشتگ لاکچری» به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش از جمله آثار راه یافته به جشنواره یاد شده است. 
به «دست کاری» به کارگردانی مهدی ضیائیان پور از تهران، «آدم ها با فرهنگ» به کارگردانی رضا فقیهی از تهران، «منذور» به کارگردانی ملیحه دهقانی از تهران، «گل پری» به کارگردانی سعید بالینی از زاهدان، «چسب زخم» به کارگردانی امیر رجب پور از قزوین، «یک نمایش واقعی» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، «دیفرنس» به کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان و  «کالبد شکافی یک اتفاق» به کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر از دیگر آثار است.

همچنین «نابودگر» به کارگردانی زمان ارکمان ، «آشیانه درد» به کارگردانی حسین خانی ، «خط آبی» به کارگردانی مریم نیک آئین و «سرقرار» به کارگردانی محمد قائمی هر چهار اثر از یزد از دیگر آثار راه یافته به جشنواره است.
 هیات بازبینی و انتخاب جشنواره متشکل از سید حسین پیغمبری، سامان خلیلی و سید محمد گلزاری است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.