بهروز شهابی زاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جمع برترین ها، ۱۳ دانش آموز فعال و مستعد، همین تعداد معلم، امام جماعت مدارس، خیرین نمازخانه ساز و برخی چهره‌های شاخص استانی و ... که در ترویج فرهنگ نماز تلاش کردند، حضور دارند.
وی با بیان اهمیت ،جایگاه نماز ، لزوم همکاری و همراهی تمام دستگاه های اجرایی در برگزاری هرچه با شکوهتر این نشست تصریح کرد: فلسفه برگزاری اجلاس یادشده، توجه ویژه به موضوع اقامه نماز به عنوان یک فریضه مهم و واجب شرعی برای عموم مردم بویژه جامعه هدف دانش آموزان است.
وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه تعلیم و تربیت در پیشگیری از ناهنجاری ها، هرنوع کوتاهی در ترویج نماز به عنوان یک فریضه مهم دینی آسیب‌های اجتماعی را گسترش داده و جامعه را با بحران روبه رو می کند.
فرماندار اردکان با بیان اینکه نماز از ارکان اصلی دین است باید به نحوی انجام شود تا ضمن حفظ جایگاه آن، اثر سوء نداشته باشد، تصریح کرد: این مهم، همت و همکاری مسئولان در استان را می طلبد تا هرچه باشکوه‌تر برگزار شود
 شهابی زاد اظهارداشت: اگر امروز در تربیت و آگاه سازی دانش آموزان در خصوص اهمیت و جایگاه انجام فرایض دینی بویژه نماز کوتاهی کنیم در آینده نزدیک جامعه با مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی روبرو می شود

 فرماندار اردکان افزود: رسالت مهم در حوزه تعلیم و تربیت نگاه ویژه به تببین آموزه‌های دینی و تعلیم فرایض دینی بویژه اقامه نماز است.

بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان« نماز و مدرسه» فردا ( پنجشنبه) برابر هفتم آذرماه در دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان با حضور شماری از مسئولان کشور ،استان یزد و این شهرستان برگزار می شود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.