حسین میرشریف روز سه‌شنبه در نشست مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان با اشاره به اینکه باید نسلی در تراز انقلاب‌ تربیت شوند افزود:  گسترش روحیه مطالبه‌گری، نسل جوان را به تعالی و ارزش‌های انقلابی نزدیک می‌کند و مورد تاکید نظام‌  و مقام معظم‌ رهبری است . 

وی ادامه داد: تقویت این روحیه والا و ضروری به عنوان یک امر مهم و ارزشمند باید همواره توسط دست‌اندرکاران عرصه خطیر تعلیم و ترییت مدنظر قرار گیرد و زمینه مشارکت و حضور فعال دانش‌آموزان مومن و انقلابی در عرصه‌های مورد نیاز و اهداف متعالی نظام فراهم شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یزد به اهمیت دانش‌آموز محوری و واگذاری برنامه‌های مختلف به آنها در مدارس با حمایت و همکاری مسئولان تاکید کرد و اظهارداشت: محور بیانه گام دوم انقلاب جوانان هستند و باید زمینه مشارکت آنها ایجاد شود.

میرشریف اظهارداشت: گسترش فعالیت انجمن‌های اسلامی در دور اول متوسطه، شناسایی و جذب فارغ‌التحصیلان انجمن‌ در برنامه‌ها، پیگیری طرح انسجام تشکیلاتی و برگزاری برنامه‌ها طبق تقویم اجرایی ابلاغی باید جدی گرفته شود.

وی گفت: رعایت مقررات در تمام سطوح ، حضور فعال در مدارس و پیگیری مسائل انجمن‌های اسلامی و اعضا و برگزاری قرارگاه‌های دانش‌آموزی موضوع مهمی است که باید همواره مدنظر مسئولان اتحادیه شهرستان‌ها باشد.

در این جلسه مسائل و مشکلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در شهرستان‌های استان مورد بررسی قرار گرفت .

اتحادیه انجمن‌های‌اسلامی‌ دانش‌آموزان از جمله مجموعه های فرهنگی دانش‌آموزی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

هم‌اکنون۱۰ هزار دانش‌آموز در ۵۰۰ مدرسه استان یزد زیرپوشش برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس هستند.

۲۸ شهریورماه گذشته علیرضا مصباح فر، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی۹۹- ۹۸ نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد رشد دارد تعداد آنها را ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر ذکر کرد.

 سال تحصیلی گذشته ۲۵۲ هزار و ۳۰۰ نفر در هزار و ۹۲۰ واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل بودند که امسال‌ تعداد آنها ۱۶ هزار و ۵۵۱ نفر بیشتر است.

 این تعداد دانش‌آموز همزمان با اول مهرماه ۹۸ در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس و در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی مستقل و ضمیمه سال تحصیلی را آغاز کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.