به گفته رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ابرکوه دستگاه ماموگرافی با ۹ میلیارد ریال هزینه خریداری شد که ۳.۵ میلیارد آن را سید محمدتقی قیومی خیر حوزه سلامت این شهرستان پرداخت کرد.

دکتر محمدعلی شیخی افزود: این دستگاه یکی از مهمترین و موثرترین راه های تشخیص سرطان سینه است، تشخیص مراحل اولیه این بیماری در میان بانوان یکی از راه های پیشگیری از سرطان مربوطه است.

وی با قدردانی از این خیر حوزه سلامت اظهار کرد: کمبود تجهیزات تشخیص پزشکی و همچنین دیالیز از دیگر مشکلات این بیمارستان است.

سرطان سینه یکی از بیماری های شایع در میان بانوان استان یزد است.

همچنین در مراسم افتتاح بخش ماموگرافی یادشده امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه انگیزه خدمت به مردم باید خدایی باشد، گفت: برای رضای خدا ، پیگیری درمان مردم عبادت است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: پزشکی و پرستاری یک شغل نیست بلکه انگیزه ، مقصد و هدف است و هرکس به هرشکل  ممکن بتواند به مردم خدمت کند مزیتی پیش خداوند متعال دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهارکرد: قابلیت و ارزش خدمت در حوزه سلامت مردم به حدی بالاست  ، جزء با انگیزه خدایی و معنوی چیزی ارزش آن را ندارد.

حسینی ادامه داد: خدمت کردن در بخش سلامت یک توفیق الهی است که خداوند به برخی انسان ها داده ، که این کار ارزش در زندگی معاد انسانی است.

همچنین معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ابرکوه با قدردانی از آقای قیومی خیر حوزه سلامت که بخشی از هزینه خرید دستگاه ماموگرافی را تقبل کرد، گفت: سابقه خیری در این خانواده به سال های قبل از انقلاب می رسد.

علی اکبر اسحاقی با اشاره به سفر ۲ هفته قبل وزیر بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی به ابرکوه و افتتاح طرح توسعه بیمارستان و همچنین توسعه خدمات درمانی دولت گفت: دولت در پنج سال گذشته افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف بیمارستان این شهرستان هزینه کرده است.

شهرستان ابرکوه یک بیمارستان، پنج مرکز بهداشتی، ۳۴ پایگاه سلامت جامعه، یک باب آزمایشگاه مرکزی، ۲ مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حدود ۴۹ درصد جمعیت این شهرستان را بانوان تشکیل می دهند.

یک متخصص جراحی عمومی به زنان توصیه کرد: از سن ۲۰ سالگی، هر سه سال یکبار برای معاینه و غربالگری سرطان سینه به پزشک مراجعه کنند.

دکتر 'روح الله زارع پور سوم مرداد سال ۹۷ در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از ۴۰ سالگی به بعد، معاینه سینه ها و غربالگری باید هر یکسال یکبار، انجام و تحت ماموگرافی قرار گیرند.
این پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، بی تحرکی ، چاقی ، تغذیه نامناسب، استرس ها و مصرف دخانیات را از عوامل اصلی ابتلا به سرطان نام برد و گفت: اگر سرطان ها پیشرفت کرده باشند ریسک عمل جراحی آن ها بالاتر می رود.
این عضو بنیاد ملی نخبگان کشور اضافه کرد: ورزش و تغذیه مناسب و دوری از استرس، شاه کلیدهای سلامتی هستند ضمن آنکه باید سالانه برای چکاپ و غربالگری به پزشک مراجعه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.