"ابراهیم کاظمی مومن سرایی" روز دوشنبه در نشست مسوولان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استانها در یزد افزود: این آیین نامه ۱۸ ماده دارد و در آن وظایف تمامی دستگاه‌های اجرایی و ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تصویب نهایی در هیات دولت، فصل جدیدی در زمینه مناسب سازی محیط و اماکن عمومی در کشور شاهد باشیم.

کاظمی مومن سرایی تصریح کرد: بسیاری از افراد این احساس را ندارند که شاید یک روزی خود آنها به مناسب نیازمند باشند و موضوع مناسب سازی فقط مربوط به افراد معلول نیست بلکه یک سالمند ، مادر باردار و بسیاری از افراد به آن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه مناسب سازی محیط شهری باید به صورت جدی با همراهی و همدلی مسوولان استانها پیگیری شود خاطرنشان کرد: مناسب سازی محیط یک ضرورت غیر قابل انکار است و هر آن امکان دارد که برای هر کسی یک شرایط خاص پیش بیاید بدین ترتیب نباید را افراد را محروم کرد.

رییس دبیرخانه ستادهماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور اظهار داشت: از آنجا که توانجویان به عنوان بخشی از جمعیت کشور باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند در راستای اجرای حقوق شهروندی و گسترش عدالت اجتماعی مناسب سازی معابر و اماکن عمومی جامعه ضروری است. 
وی با اشاره برگزاری جشنواره شهید رجایی در کشور و حضور همه ادارات استان‌های کشور گفت: در این جشنواره اقدامات ۲۴ دستگاه مورد پایش قرار گرفت که مشخص شد که ۵۳ درصد دستگاه‌های دولتی استان یزد مناسب سازی شده اند که حج زیارت و بهزیستی استان  بالاترین امتیاز در این زمینه و میراث فرهنگی ، دامپزشکی و شرکت آزمایشگاه‌های خاک پایین ترین امتیاز را داشتند.

مدیرکل بهزیستی یزد هم در این نشست افزود: مناسب سازی یکی از نیازهای حساس و ضروری توانجویان است و فرهنگ مناسب سازی معابر عمومی باید در جامعه نهادینه شود. 

علی محمد عطابخش تاکید کرد: مناسب سازی معابر ، خیابان ها و محیط های شهری برای تردد معلولان نبای دفراموش شود بلکه باید شرایط را برای حضور افراد در جامعه فراهم کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست به اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد در زمینه مناسب سازی محیط اشاره کرد و گفت: تاکنون پنج پارک در مناطق مختلف شهر برای حضور معلولان مناسب سازی شده است.

"سپنتا نیکنام" اختصاص اولین جلسه کمیسیون خدمات شهری در هر ماه به موضوع معلولان ، انتخاب ناظران بر طرحهای شهری از جامعه معلولان و تخصیص ردیف اعتباری ویژه برای مناسب سازی را از دیگر اقدامات شورای شهر در راستای مناسب سازی محیط بیان کرد.

نشست مسوولان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استانهای کشور با حضور کارشناسان سازمان‌های بهزیستی، امروز آغاز شده و سه روز ادامه دارد و در آن در زمینه مناسب سازی محیط برای معلولان بحث و تبادل نظر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.