به گفته رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه ترویج فرهنگ کار، حمایت از تولید داخلی و  اقشار آسیب پذیر جامعه ، کمک به اقتصاد خانوارها از محل فروش محصول و بازاریابی ، ترغیب افراد بیکار به کارآفرینی و رونق مشاغل خانگی از جمله اهدف برپایی نمایشگاه است.

ناصر زارع با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن تولید و مشاغل خانگی موجب رونق کارآفرینی در جامعه می شود، افزود: بها دادن به مشاغل خانگی و حمایت از کسب و کارهای کوچک از مهمترین راهکارهای اقتصاد مقاومتی در این برهه است.

وی اظهارکرد: این نمایشگاه دارای ۵۰ غرفه شامل صنایع دستی و محصول غذاهای خانگی و تولیدات کشاورزی است که تا پنجشنبه هفتم آذر ماه در محل بیت العباس واقع در خیابان نظامیه دایر است.

امام جمعه ابرکوه هم با اشاره به سال رونق تولید ملی در ایجاد مشاغل خانگی ، گفت: بایستی هرخانه یک کارگاه باشد و این طرح با همکاری و مشارکت مسئولان و پرداخت تسهیلات قابلیت اجرایی دارد. 

 

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه صنایع دستی ابرکوه سابقه دیرینه ای دارد ، افزود: گسترش توسعه اشتغال باید مورد توجه ویژه کارآفرینان و هم مورد حمایت ویژه مسئولان قرار گیرد .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه با اشاره  به اینکه ابرکوه یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری ایران است و ظرفیت و پتانسیل های بسیار خوبی در جذب گردشگران دارد، اظهار کرد: عرضه صنایع دستی این منطقه به گردشگران ، رونق خوبی می تواند به کسب و کار مشاغل خانگی بدهد.

حسینی خاطرنشان کرد: مسئولان همراهی و همکاری خوبی در رونق بخشیدن به کسب و کار با کارآفرینان دارند ، ایجاد اشتغال یکی از راه های توسعه شهرستان است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ابرکوه هم به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع جذب ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده در یک سال گذشته ، برای اجرای ۲۵۵ طرح اشتغالزا ، ۴۵ میلیارد ریال آن به مشاغل خانگی اختصاص داشت .

علی اکبر اسحاقی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات ۱۶۰ فرصت شغلی در بخش خانگی حوزه های مختلف فراهم شده است.

وی اظهارکرد: امسال با پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به یک واحد تولیدی لبنی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، واحد مورد نظر تا اوایل سال آتی به بهره برداری می رسد.

 معاون فرمانداری ابرکوه تصریح کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد این واحد تولیدی تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است که با بهره برداری از آن و با فرآورری ۲۰۰ تن  شیر در روز، زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه هم به خبرنگار ایرنا گفت: این نهاد امسال۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و ۳۰میلیارد ریال هم از محل منابع بانکی و این نهاد به مددجویان پرداخت کرده است.

سید جلال حسینی خاطرنشان کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۴۰۰ مددجو در حوزه های کشاورزی ، دامپروری و  خدمات فراهم شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.