مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد اظهارداشت: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان، جذب خیران هر محله، پیوند نیازهای محرومان با توانمندی‌های خیران ، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی و دسترسی خیران به گزارش ارائه خدمت، جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع آن ، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی از کارکردهای مراکز نیکوکاری است.

محسن علیزاده شورکی بیان کرد: مرکز نیکوکاری واحدی مردمی است که دارای هیات عامل است و اعضای آن به‌ صورت افتخاری در محلات و روستاها با تمرکز بر مساجد و با محوریت مسجد محله برای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کند.

علیزاده شورکی بابیان این که این مرکز شصت و هفتمین موردی است که در استان افتتاح شد، خاطرنشان کرد : ترویج فرهنگ نیکوکاری، شناسایی نیازمندان واقعی و معرفی آنان به این نهاد از  دیگر اهداف این مرکز است.

مدیرکل کمیته امداد یزد افزود : مراکز نیکوکاری در سه بخش محله محور، تخصصی و صنفی با شعار مردم برای مردم در حال فعالیت و گسترش است.

وی افزود: کمک‌های اهدایی به مراکز  به‌ صورت نقدی و کالا و در بخش‌های مختلفی از جمله طرح اکرام ایتام و محسنین، کمک‌هزینه سفرهای زیارتی، اشتغال، اطعام، مسکن، درمان، زکات، کفاره، کمک‌ هزینه ازدواج و جهیزیه، سبد کالا و لوازم ضروری زندگی، نذر و قربانی، صدقات، آزادی زندانیان، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، پوشاک و البسه و کمک‌های موردی  است.

همچنین فرماندار بهاباد در این مراسم بر نقش محوری مردم در فعالیت‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: امید است با همت مردم منطقه آسفیچ و با فعالیت این مرکز نیکوکاری شاهد کاهش فقر و رفع محرومیت باشیم.

محمدمهدی خانی زاده بهاباد با اشاره به اهمیت توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و تلاش برای ارتقای زندگی آنان افزود: موضوع فعالیت‌های جهادی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا با همت و همدلی مسئولان و مردم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و در نتیجه افزایش سطح رفاه مردم باشیم.

همچنین از سوی فرمانداری بهاباد ۶۰ میلیون ریال به این مرکز جهت راه اندازی و کمک به نیازمندان اهدا شد.

مرکز بخش آسفیچ در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب شهر بهاباد قرار دارد و از مناطق محروم و دور افتاده این شهرستان است .

هم اکنون ۸۶۷ خانوار شامل یکهزار و ۷۱۳ نفر تحت حمایت کمیته امداد بهاباد هستند.

در حال حاضر در این شهرستان چهار مرکز نیکوکاری در حال فعالیت هستند .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.