به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه،این رزمایش با فراخوان پنج گردان بیت المقدس در مقابله با تهدیدهای امنیتی و شورش ، کمین و ضد کمین و امداد و نجات امروز و فردا ادامه  دارد.

سرهنگ پاسدار مهدی ابرقویی  با بیان اینکه سازمان بسیج مأموریت‌های دفاعی، امنیتی و امدادرسانی را برای گردان‌های بیت‌المقدس تبیین کرد، یادآورشد: قبل از اجرای مرحله اصلی رزمایش، سه مرحله فراخوان گردان‌ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست حفظ انسجام و سازمان‌دهی گردان‌ها، مرحله دوم مربوط به آمادگی رزم و تست آمادگی جسمانی و سومین مرحله نیز در مورد اجرای میدان تیر با استفاده از سلاح‌های تخصصی و عمومی است.

ابرقویی ادامه داد: در نخستین آسیب، برنامه عملیاتی کمین و ضد کمین طراحی شد و مأموریت مربوطه نیز توسط گردان بیت‌المقدس حضرت سیدالشهدا (ع) و در بحث قاچاق نیز برنامه کنترل معابر توسط حوزه مقامت عشایری شهید مطهری اجرا می‌شود.

این مقام نظامی یادآور شد : نخستین تهدید برای شهرستان بحث کویر و داشتن مرزهای طولانی شهرستان با کویر است و دومین تهدید نیز وجود مسیرهای تردد کوهستانی و امکان قاچاق کالا و مواد مخدر و سومین مورد نیز حوادث و بلایایی طبیعی در نظر گرفته شده که این شهرستان نیز یکی از مناطق مستعد برای زلزله خیزی معرفی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی همچون جمعیت هلال‌احمر، شهرداری ، نیروی انتظامی و پلیس راهور و برخی اداره ها در این رزمایش، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی شبانه به طول هشت کیلومتر همراه با انفجارهای شبانه، صبحگاه اقتدار با حضور مسئولان در محل منطقه عملیاتی غدیر، رژه و شرکت در نماز جمعه از دیگر برنامه های رزمایش است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد و حدود نیمی از جمعیت منطقه در تشکل های مختلف بسیج عضویت دارند.  

همچنین امروزرزمایش ۱۲ هزار نفری بسیجیان استان یزد با حضور ۲۰ گردان‌ بیت‌المقدس و کوثر با شعار «چهل سال مردم‌یاری، امنیت و خدمت» در شهرستان‌های مهریز، اردکان، ابرکوه، بافق و خاتم آغاز شد.

جانشین سپاه الغدیر یزد گفت: بسیجیان شرکت‌کننده در این رزمایش، ماموریت محوله بخصوص تاکتیک‌های مرتبط با عملیات‌های دفاعی، امنیتی، دفاع از کوی و برزن ، امداد و نجات و مردم‌یاری را تمرین می‌کنند.

سرهنگ حسین زارع کمالی افزود: خدمت‌رسانی به مردم بویژه در مناطق محروم و محرومیت زدایی و آمادگی برای دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی جزو اهداف رزمایش است.

وی  به توصیه‌های مقام معظم‌ رهبری در خصوص مشارکت بسیجیان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تحقق آن با حضور دلسوزان در سطح استان تاکید کرد.

زارع کمالی با اشاره به اینکه این رزمایش در ۲ مرحله برگزار می‌شود بیان داشت: در ۳۰ آبان و اول آذرماه‌جاری، مرحله دوم رزمایش با حضور ۲۶ گردان در شهرستان‌های تفت، اشکذر، بهاباد و میبد و همچنین نواحی ثارالله ، روح‌الله و زارچ در شهرستان یزد برگزار می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۰۰ هزار بسیجی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.