سرهنگ محمدرضا مزیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح، کارشناسان و مشاوران با حضور در کلاس‌های درس نسبت به  بیان پیامدهای سوء استعمال مواد مخدر نسبت به راهنمایی دانش آموزان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ، برپایی نمایشگاه‌های عکس و ارائه مشاوره مورد نیاز به دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا جزو برنامه‌های اجرای طرح‌ هماست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد با اشاره به اینکه این طرح یک هفته ادامه دارد هدف آن را، ارتقای سطح آگاهی تمام دست‌اندرکاران و دانش‌آموزان در خصوص مضرات موادمخدر و فضای مجازی ذکر کرد.

مزیدی تاکید کرد: برگزاری هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس نقش موثری در پیشگیری از ناهنجاری‌ها و اعتیاد به مواد در بین نسل جوان دارد.

وی با بیان اینکه نقطه شروع ورود به اعتیاد، استعمال سیگار و قلیان است، بیان داشت: راه پیشگیری از بسیاری آسیب‌های اجتماعی، پرورش مهارت نه گفتن و جرئت ورزی در بین نسل جوان است.

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد ،توسعه فعالیت مشاوران مجرب در مدارس با همکاری آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های مهم و موثر نیروی انتظامی است.

مزیدی تاکید کرد: ارتقای سطح آگاهی‌ دانش‌آموزان و ارائه آموزش‌های مناسب در مقابله با آسیب‌های اجتماعی سالانه توسط این معاونت پیگیری می‌شود.

طرح هما برگرفته از سه کلمه « همیاری، مددکاری و مشاوره و آموزش» است.

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ ،  ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش‌آموزان استان یزد در کلاس‌های درس حاضر شدند.

 این تعداد دانش‌آموز در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی و در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس تحصیل می‌کنند.

از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون افزون بر ۲۴ تن انواع موادمخدر در استان یزد کشف شده است.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.