سیدمصطفی فاطمی شامگاه چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره « قورمه» در مهریز افزود: تداوم برگزاری جشنواره‌ها موجب معرفی ظرفیت‌ها و جذب بیشتر گردشگران به این شهرستان می شود.

وی ادامه داد: تاکنون شاهد برگزاری جشنواره‌های مختلف با همکاری و همراهی بخش‌های مختلف در یزد و برخی شهرستان‌ها بوده ایم که مورد استقبال خوب مردم و گردشگران قرار گرفته است.

این مسئول اظهار داشت: برای دومین سال متوالی در نیمه دوم آذرماه‌ ماه جاری جشنواره قورمه  در باغ جهانی پهلوانپور مهریز همراه با برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.

فاطمی تاکید کرد: در برگزاری این جشنواره تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها و علاقه‌مندان همکاری دارند.

همچنین فرماندار مهریز گفت: برگزاری جشنواره‌ها سبب معرفی ظرفیت‌های منطقه و جذب بیشتر گردشگران و مسافران  به این شهرستان می شود.

رضا زارع‌زاده مهریزی افزود:  برای برگزاری جشنواره قورمه تمام دستگاه‌های اجرایی در کنار مردم ماموریت‌های خود را به خوبی انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: برگزاری تورهای گردشگری و بازدید از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی مهریز می‌تواند از برنامه‌های جانبی جشنواره باشد. 

این غذای محلی از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود که در گذشته به خاطر شرایط نگهداری ساده‌ آن در بیشتر غذاها به شکل‌های مختلف استفاده می‌شد.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون ۱۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی و ۲ اثر در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

بنای اولیه شهر مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می‌دهند، مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.