محسن جوادی روز چهارشنبه در آیین یادشده با تاکید بر اینکه باید با کتابخوانی نام جهانی یزد را پرآوازه کنیم، خاطرنشان کرد: در دبستان‌های دخترانه مادران آینده جامعه تربیت می شوند، آنها   می توانند، کتابخوانانی خوب باشند و هم کتابخوان هایی خوبی را تربیت کنند.

وی یادآور شد : یزد به شهر قنات، قناعت و قنوت معروف و مردمانش به سختکوشی معروف هستند، و با توجه به کمبود منابع آبی باید با مطالعه کتاب کلمه « آب » را جست و جو کنیم.

جوادی اظهارداشت: باید یزد را با نام « کتاب و کتابخوانی» بیشتر آشنا کرد، امیدواریم دبستان حسین و فاطمه این شهر نیز الگویی برای دیگر مدارس استان یزد باشد.

وی بیان کرد: ۳۰ سال دیگر با بررسی نام دانش آموزان فعلی این دبستان، مسلما تعدادی از آنها نویسنده و شاعر خواهند بود که نام شهرشان را پرآوازه خواهند کرد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ترتیبی اتخاذ شود تا دانش آموزان کتابخوان و اهل مطالعه این دبستان بتوانند تعدادی کتاب از کتابخانه ها تهیه و یا از مراکز فروش کتاب خریداری و مطالعه کنند.

هم اکنون حدود ۳۷۰ دانش آموزان پایه اول و دوم و سوم در دبستان یادشده در حال تحصیل هستند.

در آیین یادشده مدیرکل آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، یکی از مدیران کل استانداری ، فرماندار یزد و ... حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.