آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: اگر مشکل آب که موضوع اساسی و قدیمی است رفع شود بسیاری از مسائل و نیازهای دیگر  حل می‌شود. 

وی ادامه داد: توجه به خطوط  ریلی به خاطر موقعیت جغرافیایی استان از اهمیت بسزایی در توسعه یزد محسوب می‌شود و مطالبه و حق طبیعی و نیاز مبرمی است که باید بعد از موضوع آب مورد توجه دولت قرار گیرد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: توجه به آموزش و پرورش، مسائل فرهنگی و تربیت‌دینی نوجوانان و جوانان به خاطر هجمه دشمنان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه  و در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد.

ناصری‌یزدی گفت: قطعا این سفر پرخیر و برکت است و باید به تمام مسائل نه تنها مرکز استان یزد بلکه همه مناطق به خصوص شهرهای محروم بیش از گذشته مورد عنایت خاص قرار گیرد.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: در این سفر مردم، افراد و شهرها با عدالت، محور اهداف و تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرند و مواظب بود تا دشمنان از جهت‌گیری‌ها و حرف‌ها سوء استفاده نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تاکید کرد: مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان باید دقیق و جامع و نفع آن نصیب همه مردم یزد شود.

ناصری یزدی در ادامه به اهمیت ازدواج آسان با همکاری خیران و خانواده‌ها به عنوان یک ضرورت در جامعه اشاره کرد و برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی برای تحقق آن را خواستار شد.

وی به هفته وحدت اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: دشمنان همواره برای رسیدن به اهداف خود به دنبال تفرقه هستند، باید با بصیرت به دنبال ارتقای همبستگی اجتماعی ، ملی و فرهنگی و ... بود.

همزمان با سراسر کشور نمازجمعه امروز در ۲۱ منطقه شهری و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه شد.

همچنین محمدعلی طالبی استاندار یزد سه شنبه هفته جاری گفته بود که در دومین سفر کاروان دولت تدبیر و امید به این استان، ۵۰۰ پروژه و طرح در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: برای اجرای پروژه‌های آماده بهره‌برداری، ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز سهم بخش خصوصی بوده است.

وی بهره برداری از پروژه فولاد چادرملو در اردکان، فاز یک بندرخشک پیشگامان در مهریز، بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر، ۹۰ کیلومتر از دو خطه سازی راه آهن بافق به میبد و ۲۵ کیلومتر از باند دوم جاده یزد - طبس را از مهمترین طرح‌های آماده بهره برداری برشمرد و یادآور شد: این پروژه‌های به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت افتتاح می‌شود.

    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.