حجت‌الاسلام علی‌محمد سلطانی روز چهارشنبه در مراسم عزاداری امام‌حسن عسکری که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد افزود: جامعه‌اسلامی و  جوانان ما تشنه فراگیری سیره ائمه‌اطهار (ع) بخصوص امام حسن‌عسکری (ع) است

وی ادامه داد: ایام شهادت این امام‌ همام (ع) فرصت مناسبی است تا اقدام‌های گسترده ایشان برای ترویج شریعت‌اسلام حقیقی با بهره‌گیری از تمام فرصت‌ها  و ابزارها استفاده شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: باید امام‌حسن عسکری(ع) را آموزگار واقعی مکتب انتظار ذکر کرد که امت‌اسلام را برای دوران غیبت امام‌عصر(عج) آماده ساختند.

سلطانی تاکید کرد: امام یازدهم شیعیان (ع) به امت اسلام و مسلمانان درس شکیبایی آموختند تا با تقوای الهی در مسیر سعادت واقعی حرکت کنند.

مشابه این مراسم معنوی در بیت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی (ره)  و برخی مساجد و تکایا در استان برگزار شد.  

امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۳۲ هجری قمری در خانه امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان و بانو حدیثه در شهر مدینه متولد شد. کنیه این امام همام «ابومحمد» و دارای القابی مانند هادی، خالص، زکی، سراج و تقی بود و از آنجا که امام را در محله عسکر که محل سکونت سپاهیان ترک عباسی بود، زندانی کردند به آن حضرت، عسکری نیز می گویند.

این امام بزرگوار در علم، زهد و ساده زیستی، سخاوت، عدالت، کمال عقل، عصمت، شجاعت، کرم، پرورش نیروی تفکر و تعقل در افراد، تاکید بر اصل قرآنی تقیه، تبیین جایگاه آل محمد(ع) در جامعه، پاسخ به پرسش ها و شبهات روز و تمام ویژگی های اخلاقی و اجتماعی سرآمد همه اهل زمان خود بود.

سرانجام امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری با زهر معتمد عباسی به شهادت رسید و مزار مطهر این امام همام در سامرا کنار مرقد مطهر پدرش امام هادی(ع) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.