حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی  عصر روز سه شنبه جمع دست اندرکاران موکب خدام‌الحسین (ع) ابرکوه اظهار کرد: همایش بزرگ اربعین که توسط انقلاب اسلامی و با ارشادات مقام  معظم رهبری به اوج رسیده، انسجام هرچه بیشتر پیروان راه امام حسین علیه السلام را به نمایش می گذارد.

وی با قدردانی از همه کسانی که در موکب خدام‌الحسین (ع) تلاش کردند، گفت: خدمت رسانی به زائران ابا عبدالحسین (ع) اجر معنوی زیادی دارد و تلاش مسئولان و دست اندرکاران موکب‌ها برای رفاه حال زائران، شوق مضاعف را برای زیارت فراهم کرده است .

حسینی با بیان اینکه چهار موکب از شهرستان ابرکوه طی چندسال اخیر در عتبات عراق خدمات رسانی می کنند، تصریح کرد: خدمات موکب‌ها مایه آبرو  و  افتخارات شهرستان بوده است.

امام جمعه ابرکوه همچنین با قدردانی از هیات شهدای دشت کربلای شهرستان ابرکوه که هشت سال است که در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در ایام اربعین حسینی آیین عزاداری برگزار می کند، یادآورشد:  آیین عزاداری زنجیرزنی به سبکی منحصر به فرد در ابرکوه، جلوه‌ای ویژه به سوگواری برای سید الشهدا علیه‌السلام در این شهرستان داده است.

مدیر اجرایی موکب خدام الحسین (ع) ابرکوه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به زائران اربعین گفت: این موکب برای سومین سال است که در نزدیکی حرم مطهر سیدالشهدا (ع) فعالیت می کند.

ابراهیم فلاح زاده اظهارکرد:  امسال افزون برسه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی و خیران شامل مواد غذایی ، وسایل اسکان و  وسایل سرمایه‌ای که با سه دستگاه کامیون و تریلر به کربلا ارسال و با تلاش ۶۵ نفر از عوامل اجرایی در سه شیفت کاری به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی شد.

 وی با اشاره به دوره‌های سه روز خدمات رسانی به زائران در کربلا ، افزود: علاوه بر اسکان ۱۲هزارو ۵۰۰ زائر در مدت ۱۴ روزه ایام اربعین، افزون بر ۴۳ هزار و ۷۵۰ وعده غذایی نیز توزیع شد.

فلاح زاده همچنین ادامه داد: با طبخ ۱۰ تن آش محلی امام حسین (ع) پذیرایی از ۲۰ هزار نفر در وعده صبحانه انجام شد و با  ۸۰ هزار عدد دم نوش چای و شربت و ۵۰۰ کیلوگرم میان وعده میوه و شیرینی از زائران پذیرایی به عمل آمد.

این مسئول  همچنین اقامه نماز جماعت در محل موکب ، ختم قرآن، برگزاری مراسم ادعیه و زیارت علشورا و مداحی و نوحه سرایی به صورت مستمر، برپایی موکب دانایی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی و نشر فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی را بخشی از فعالیت‌های فرهنگی موکب خدام الحسین (ع) در کربلا بیان کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.