رضا زارع‌زاده‌مهریزی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان افزود: تسریع در پرداخت وام به مددجویان توسط بانک‌های عامل در رونق تولید و اشتغال و کاهش آمار افراد جویای کار ضروری است.

وی ادامه داد: باید گروه‌های هدف معرفی شده برای دریافت تسهیلات اشتغال از طرف بهزیستی با توجه به وضعیت خاص به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرند.

فرماندار مهریز اظهارداشت: اشتغال عامل اصلی و زمینه ضروری توانمندسازی گروه‌های هدف زیرپوشش بهزیستی است.

زارع‌زاده‌مهریزی تاکید کرد: اگر زمینه اشتغال مولد و مفید مددجویان با همکاری بخش‌های مختلف فراهم شود بسیاری از مشکلات این خانواده‌ها رفع می‌شود.

همچنین علیرضا علیزاده رئیس اداره بهزیستی مهریز از بانک‌های عامل متولی پرداخت وام‌های اشتغال تبصره ۱۶ قانون بودجه، همکاری بیشتر را خواستار شد.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مهریز زیرپوشش انواع خدمات بهزیستی قرار دارند که از این تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ نفر آنها معلول هستند.

حدود ۱۰ درصد افراد هر جامعه ای به شکلی دچار معلولیت هستند، بر اساس آمارهای منتشره حدود پنج درصد در بهزیستی پرونده دارند و از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار هستند.

نکته مهم در ارائه خدمات به افراد نیازمند وجود سازمان های متعدد دولتی و خیریه و انجام کار موازی است که باعث اتلاف وقت و سرمایه ها وسردرگمی این افراد می شود. 

شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.