محمد علی طالبی عصر امروز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان یزد، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاخص انتخابات ،مهمترین ابزار مشارکت سیاسی است .

وی ادامه داد: از همین جهت است که انتخابات در کشور ما پر رنگ می شود، چون بصورت مستقیم در سرنوشت جامعه تاثیر دارد و انتخابات مجلس یازدهم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ،بدلیل ضرورت های بین المللی که در کشور با آن مواجهیم.

استاندار یزد گفت:این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره رتبه متوسط را داشته ولی در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی در کشور جزو برترین ها از لحاظ مشارکت شدیم.

طالبی ادامه داد: امید است این برتری بهتر شود و میزان مشارکت بیشتر مردم را داشته باشیم و مشارکت و نقش رسانه ها در این زمینه بسیار مهم و موثر است تا در تحقق مشارکت حداکثری بکار گرفته شوند.

وی ضمن تشکر از حضور حداکثری فرمانداران و بخشداران در نشست آموزشی مشهد ،گفت: نباید فقط به همین نشست بسنده شود و نشست های آموزشی باید ادامه یابد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهمترین کار در این زمینه ایجاد فضای رقابتی در انتخابات است و مستلزم آن حضور همه گروهها و جریانات سیاسی در انتخابات است و لذا باید تلاش کنیم جهت تحقق چنین شرایطی تا نامزدهای مختلف ،پا در عرصه انتخابات بگذارند .

طالبی افزود: فضایی باید از الان ایجاد شود تا افراد شاخص و توانمند بتوانند وارد عرصه انتخابات شده و خود را در معرض ارزیابی مردم قرار دهند تا مشارکت حداکثری بوجود بیاید.

استاندار یزد گفت: هم ما مسئولیت داریم ، چه بعنوان هیئت اجرایی یا ستاد بازرسی و انتخابات و هم  دوستان ما در هیئت نظارت شورای نگهبان و همه باید در راستای مشارکت  حداکثری مردم تلاش کنیم.

 رییس ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست گفت: سیستم جامع انتخابات در دبیرخانه ستاد راه اندازی شده و برای شروع دستور انتخابات تمهیدات خوبی اندیشیده شده و همچنین وسیله خوبی برای تغییر و تحولات انتخابات است.

احمد ترحمی افزود: ابلاغ شاخص های کمی و کیفی انتخابات انجام شد و آموزش و اطلاع رسانی اهمیت بسیار زیادی  داشته و سرلوحه فعالیت های ما قرار دارد.

وی ادامه داد: تاکنون سه دوره آموزشی برگزار شده و در کنار آن ارزیابی  همه فرمانداری ها در دستور کار است و احتمالا تغییرات جزیی در بخشداری و فرمانداری ها خواهیم داشت .

رییس ستاد امنیت انتخابات استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه اطلس امنیت انتخابات نیز تهیه شده ، گفت: همه چالش ها بررسی شده و در کنار آن پیوست امنیت انتخابات تهیه خواهد شد.

در پایان این نشست هر یک از اعضا پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.