فرماندار بهاباد در این آیین با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا از جمله دانش آموز شهید محمدحسین فهیمده اظهارداشت: معلمان در هشت سال دفاع مقدس نقش زیادی در ترویج فرهنگ شهادت طلبی و ایثار داشتند

محمدمهدی خانی‌زاده بهابادی تصریح کرد : رسالت دانش آموزان به فرموده مقام معظم رهبری تحصیل علم و دانش و تهذیب نفس است و شما باید در میدان علم برای کسب دانش بیشتر تلاش کنید.

وی با بیان اینکه شهید فهمیده به عنوان پیشقراول ۳۶ هزار دانش آموز دفاع مقدس بر قله علم و دانش می درخشد، خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه ما گسترش و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و ادامه راه شهیدان و وفاداری به آرمان‌های امام و شهیدان است.

خانی زاده بهابادی تاکید کرد: بسیج، مجموعه ای از پاکترین، فداکارترین و آماده ترین جوانان به شمار می رود که در راه اهداف عالیه ملت و برای به کمال رساندن جامعه، پا به عرصه وجود گذاشت.

وی بیان‌داشت: بسیج در حقیقت، مظهر وحدت مقدس، میان افراد ملت است، همه میدان‌هایی که آنها در آن حضور پیدا کردند، ملی و متعلق به ملت است، هیچ زمان کشور تا این اندازه از یک مجموعه عظیم که از بهترین فرزندان و با این خصوصیات تشکیل شده، بی نیاز نبوده است.

همچنین حجت الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی امام جمعه موقت بهاباد اظهارداشت : شهید فهمیده یکی از هزاران نونهال و دانش آموز بسیجی است که با نثار خون پاک خود بر طراوت و سرخی خون شهدای انقلاب و ۳۶ هزار دانش آموز شهید جنگ تحمیلی افزود.

وی به جایگاه بسیج در جبهه و جنگ اشاره کرد و افزود : بسیج از جایگاه والایی برخوردار است و حضور تاثیرگذار این نیروی عظیم مردمی در همه عرصه ها احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه روحیه و تفکر بسیجی برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است، افزود: باید این تفکر را حفظ و در امور زندگی خود جاری کنیم.

وی اظهار کرد: ثمره و برکت بسیج در هشت سال دفاع مقدس و در زمان فعلی بر کسی پوشیده نیست و روز بروز بر انسجام و توانمندی آنها افزوده می شود.

وی در ادامه بر حضور گسترده اقشار مختلف مردم و دانش آموزان در راهپیمایی  ۱۳ آبان تاکید کرد و گفت: آحاد مردم همچون سال های گذشته پرشورتر در این مراسم شرکت کنند.

هم‌اکنون سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۵۱ واحد آموزشی بهاباد در حال تحصیل هستند که حدود نیمی از آنها در پایه چهارم تا دوازدهم  تحصیل می کنند و عضو بسیح دانش آموزی هستند..

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.