آیت الله محمدرضا ناصری‌یزدی روز دوشنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت (۲۹ مهر تا هشتم آبان‌ماه ) در دیدار کارکنان اداره‌کل بیمه سلامت استان افزود: مجموعه این نهاد در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان زحمات زیادی را متحمل می‌شوند و ارتباط مستمری هم با اقشار مختلف جامعه دارند.
وی ادامه داد: در انجام فعالیت‌ها هرچقدر دقت و مراقبت بیشتری صورت گیرد، مشکل کمتر خواهد شد لذا باید بیشتر دقت کرد تا افرادی که به مشکل بر می‌خورند، زودتر مشکل آنها رفع شود. 
استاد درس خارج حوزه علمیه یزد اظهارداشت: بارها در دیدار با مسئولان پزشکی استان تاکید کرد، پیشگیری در سرلوحه کار آنها باشد، تا بیماری‌ ریشه یابی و از مراجعه مردم به مراکز درمانی کاسته شود، در آن صورت هزینه‌ها کمتر خواهد شد.
امام جمعه یزد گفت: ما وظیفه داریم افرادی که به نحوی بیمارند خدمت کنیم، شما هم در انجام امور خدا را در نظر داشته باشید و برای رضای الهی کار کنید تا علاوه بر اجر و پاداش دنیوی دارای پاداش اخروی نیز باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: امام خمینی (ره) همه کارها را برای خدا انجام می داد و هرگز غیرخدا را در نظر نداشت و برای همین خداوند به او یاری می کرد. 
امام جمعه یزد تاکید کرد: روندی که در پیش گرفته شده ادامه دهید تا شاهد مراجعه کمتر مردم به بخش‌های مختلف درمانی باشیم و در آن صورت این کار به نفع جامعه نیز خواهد بود.
همچنین مدیرکل بیمه سلامت یزد گفت: ماهانه بیش از ۱۷ میلیارد تومان در استان برای بیمه شدگان هزینه می‌شود و ضریب نفوذ بیمه ۹۷ درصد است، امیدواریم با اقدامات دولت تدبیر و امید تا پایان سال بقیه افراد زیرپوشش بیمه قرار گیرند.
محمد دریجانی  افزود: با اقدامات انجام شده بالاترین ضریب نفوذ بیمه مربوط به یزد است و دولت بیشتر هزینه ها را پرداخت می‌کند و فقط کمتر از ده درصد را مردم و کارفرمایان می پردازند. 
وی ادامه داد: برای اولین بار بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب با همت کارکنان این نهاد در کشور سقف اعتبار هزینه‌ها که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، رعایت شد و ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوبه بیمه سلامت هزینه شد تا از فشار بیشتر بر دولت جلوگیری شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان اظهارداشت: با اقدامات انجام شده در بیمارستان‌های دولتی یزد، اسناد کاغدی حذف و ماهانه ۲.۵ میلیون برگ کاغذ خام به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون تومان صرفه جویی می‌شود. 
دریجانی ادامه داد: نسخه نویسی نیز به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد این کار ابتدا در شهرستان تفت و سپس در شهرستان مهریز در حال انجام است که تا پایان سال در بقیه نقاط استان یزد انجام خواهد شد و با توجه به اینکه کاغذ دفترچه‌ها عمدتا وارداتی است لذا این اقدام باعث صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه‌ها می‌شود و افراد با شماره ملی در هر یک از داروخانه‌ها می‌توانند داروهای تجویز شده را دریافت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.