احمد ترحمی با اشاره به فعالیت دقیق و اثربخش دفاتر تسهیل‌گری افزود: پیشرفت کاری حاصل شده در این دفاتر در همین مدت کوتاه مشخص بوده و عمده دلیل این موضوع، پیچیدگی و کندی سیستم اداری و از طرفی انگیزه، دانش و تخصص کارشناسان این دفاتر است که موجب سرعت بخشیدن به روند انجام امور و پیشبرد اهداف شده و این ظرفیت باید در تمامی حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با قول همکاری هرچه بیشتر در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده برای دفاتر تسهیل‌گری، به نیاز برخی مناطق استان به خدمات این دفاتر اشاره کرد و  ادامه داد: نیاز به وجود دفتر تسهیل‌گری در برخی دیگر از نقاط استان احساس می‌شود و باید این موضوع مورد توجه قرار گرفته یا این محلات نیز در پوشش دفاتر تسهیل گری موجود قرار گیرند و به عبارتی حوزه فعالیت این دفاتر گسترش یابد.

این مسئول خاطر نشان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی با دفاتر تسهیل‌گری باید به یک وظیفه سازمانی تبدیل شود و تداوم داشته باشد و پیشنهاد می‌شود بودجه‌ای پایدار برای این دفاتر از محل بودجه کشور تخصیص یابد.

به گزاش روز شنبه اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، همچنین مدیر اداره طرح و برنامه و امور استان‌های سازمان امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور  گفت: در بازدید انجام شده از شهرستان بهاباد و بررسی اعتبارات و نحوه هزینه‌کرد آن ، اقدامات انجام شده مطابق گزارش عملکرد ارسالی رضایت بخش بوده و امیدواریم این اقدامات زمینه‌ساز بهبود وضعیت مناطق کمتر برخوردار کشور و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق باشد.

صغری احسانی همچنین حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی و تقویت مشارکت مردمی در امور جامعه را امری ضروری دانست و افزود: ‌امیدواریم با افزایش میزان همکاری و همدلی مردم، شاهد اثرگذاری بیشتری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

همچنین مدیر اداره ساماندهی سکونت‌گاه های غیررسمی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور از نگاه مثبت و موثر مدیریت ارشد استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، فعالیت‌های انجام شده در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دفاتر تسهیل‌گری استان را رضایت بخش و عامل تداوم تخصیص بودجه در سال‌جاری دانست.

لیلا باتمانی  ابراز امیدواری کرد با وجود فعالیت‌ها و اقدامات مفید و موثر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، شاهد احساس تکلیف در دیگر دستگاه‌ها و تقویت همکاری و همکاری جدی‌تر آن‌ها با دفاتر تسهیل‌گری محلات استان باشیم و در راستای اهداف تعیین شده گام برداریم.

وی، ملاک تحت پوشش قرار دادن دفتر تسهیل‌گری را میزان جمعیت منطقه یا مناطق تحت پوشش آن دفتر دانست و گفت: براساس میزان توانایی دفاتر تسهیل‌گری و جمعیت یک منطقه، تعداد محلات و محدوده تحت پوشش این دفاتر مشخص می‌شود.

در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با  قدردانی از همکاری و حمایت‌های گسترده و موثر سازمان امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، از پیگیری های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در حوزه مناطق کمتر برخوردار تشکر کرد و نگاه مثبت وی را از عوامل تاثیرگذار در تعامل دفاتر تسهیل‌گری و ادارات استان دانست.
فخرالسادات خامسی  با اشاره به تمدید بودجه مربوط به دفاتر تسهیل‌گری از سوی سازمان امور اجتماعی ‌وزارت کشور، ابراز امیدواری کرد با تداوم این حمایت‌ها و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی ، وضعیت مناطق کمتر برخوردار بهبود یافته و خطرات مربوط به آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کاهش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.