حسین میرشریف سه‌شنبه شب در آیین معارفه معاون خواهران اتحادیه انجمن‌های‌اسلامی دانش آموزان استان افزود: برای اجرای مفاد بیانیه نسبت به تبیین آن و وظایف اعضا و مسئولان تشکل اقدام شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای کامل بیانیه که نقش مهمی در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب‌ اسلامی در بخش‌های مختلف دارد باید تمام نهادها و تشکل‌ها وارد عرصه کار و اقدام جهادی شوند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های‌اسلامی دانش‌آموزان یزد تاکید کرد: تربیت نیروهای مومن و انقلابی در طراز انقلاب از مهمترین وظایف این تشکل است که با جدیت اقدام می‌شود.

میرشریف اظهارداشت: نیروسازی برای پیگیری تحقق منویات مقام‌معظم‌ رهبری و دفاع از نظام و انقلاب‌  جزو برنامه‌های محوری انجمن‌ یادشده است .

وی به فرارسیدن چهلمین سالگرد تاسیس اتحادیه‌انجمن‌های‌اسلامی‌ در آبان‌ماه‌ جاری اشاره کرد و اظهارداشت: در این خصوص برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

میرشریف در این مراسم با قدردانی از سمیه خدادوست، فاطمه گلورزاده را به عنوان معاون خواهران اتحادیه‌انجمن‌های‌اسلامی دانش آموزان استان معرفی کرد.

اتحادیه یادشده  از جمله مجموعه‌های  فرهنگی دانش‌آموزی است که پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

هم‌اکنون ۱۰ هزار دانش‌آموز در ۵۰۰ مدرسه استان زیرپوشش برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس هستند.

۲۸ شهریورماه گذشته علیرضا مصباح فر، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی۹۹- ۹۸ نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد رشد دارد تعداد آنها را ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر ذکر کرد.

 سال تحصیلی گذشته ۲۵۲ هزار و ۳۰۰ نفر در هزار و ۹۲۰ واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل بودند که امسال‌ تعداد آنها ۱۶ هزار و ۵۵۱ نفر بیشتر است.

 این تعداد دانش‌آموز همزمان با اول مهرماه ۹۸ در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس و در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی مستقل و ضمیمه سال تحصیلی را آغاز کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.