علی اکبر رحمتیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سرمایه صندوق از محل اعتبار بلاعوض دولتی سهم شهرستان، سایر منابع و آورده اعضای صندوق تامین شده است.

وی افزود: با توجه به نیاز شیلات، نخستین تسهیلات صندوق به این بخش تعلق گرفت و به ازای مبلغی که سهام خریداری شد، معادل ۱.۸ دهم برابر تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۶ ماهه در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

رحمتیان بیان‌کرد: باتوجه به استقبال کشاورزان و سه هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار فعال شهرستان، پیگیر هستیم تا با تامین اعتبار، افراد جدیدی را به عنوان سهامدار بپذیریم.

وسعت زمین‌های زیرکشت محصولات زراعی و باغی بافق، هفت هزار و ۲۶۰ هکتار است که توسط ۱۲۰ چاه عمیق ، ۶۰ حلقه چاه نیمه عمیق و ۱۲۰ رشته قنات، آبیاری می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

این صندوق نهادی مالی ، اعتباری و توسعه‌ای غیردولتی است که در رشد و بالندگی بخش‌های مختلف کشاورزی نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند.
بخش کشاورزی در برگیرنده طیف وسیعی از کسب و کارهاست که هر یک حلقه‌هایی هستند که در این بخش ضمن خلق ارزش افزوده، زنجیره‌وار موجب پویایی و پایداری آن می‌شود تکمیل این زنجیره و ایجاد ارزش افزوده از آرزوهای مدیران بخش کشاورزی است.
در قانون پیش بینی شده است که ۴۹ درصد آورده صندوق‌ را دولت و ۵۱ درصد را هم مردم تامین می‌کنند و پیش‌بینی شد که می‌توان از محل فروش اموال و املاک مازاد سهم دولت را تأمین کرد.
همچنین تارنمای سازمان جهادکشاورزی یزد دهم مهرماه جاری از راه‌اندازی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به همّت شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور و استان در پنج شهرستان خبر داد.

سیّدعبدالکریم رضوی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در مراسم هماهنگی صندوق‌های حمایت شهرستانی، از اردکان، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم به عنوان مناطقی یادکرد که ۶ صندوق در این مرحله در آنها راه‌اندازی و مورد استفاده بهره‌برداران و توسعه کشاورزی استان قرار می‌گیرد.
وی میزان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ۶ گانه استان را افزون بر ۱۳۲ میلیارد ریال عنوان کرد که می‌تواند در یاری رساندن به صندوق حمایت استانی که جدیدا با افزایش صورت گرفته سرمایه آن به  یکهزار و ۷۱ میلیارد ریال رسیده است ایفای نقش کند.
این گزارش می‌افزاید: همچنین سیّد جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به نقش برجسته صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در پیشرفت و ارتقاء کشاورزی این منطقه، ایجاد زنجیره‌های تولید در بخش‌های کشاورزی و دامپروری و کمک به خریداری نهاده‌های تولیدی و همچنین صادرات محصولات به استان‌های دیگر و کشورهای متقاضی را از جمله دستاوردهای حاصل از فعالیت این صندوق‌ها دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.