در این مراسم معنوی جمعی از عاشقان اباعبدالله الحسین و یارانش از ساعت ۶ صبح امروز  پس از طی مسیر«عزاداران هیئت سنتی شاه حسن شاه حسین» در بافت قدیمی شهر به امامزاده سید صدرالدین قنبر رسیدند و بعد از خواندن زیارت نامه و سلام دادن به سرور شهیدان کوچه پس کوچه ها را پشت سر گذاشتند تا به امامزاده خدیجه خاتون در محله مهرجرد رسیده و در آنجا نیز پس از توقفی کوتاه و خواندن دعا و مناجات به سمت امامزاده پیر چراغ بیده به راه افتادند.

حضور کودکان که به عشق مولای خود امام حسین (ع) بیرق‌هایی را به دست گرفته و همراه با کاروان پیاده روی می کردند و نیز نوایی که همراه با حرکت کاروان به گوش می رسید ، بودن در مسیر کربلای معلا تداعی می‌کرد.

مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) مسجد جامع به عنوان برگزار کننده این مراسم در گفت و گو با ایرنا گفت: این مراسم حدود هفت سال است که در کنار دیگر فعالیت‌های کانون نظیر برگزاری برنامه‌های اعتکاف ، پذیرایی از گردشگران و...هر ساله با شکوهی خاص برگزار می‌شود.

نظیر این مراسم در دیگر محله های شهرستان با پیمودن مسیر بین مساجد و حسینیه ها برگزار می‌شود.

به گفته یکی از دست اندرکاران هیئت زینبیه حسن آباد هر ساله با حضور جمع زیادی از مردم مراسم پیاده روی اربعین حسینی از امامزاده پیرچراغ  بیده تا حسینیه ۱۲ امام حسن آباد برگزار می‌شود و در محل حسینیه  نیز با ولیمه حضرت زینب (س) از عزادارن پذیرایی می‌شود.

شروع این مراسم که با حضور مردم حتی از شهرهای دیگر استان برگزار می شود ساعت ۱۰ صبح می‌باشد.

از دیگر مراسم های پیاده روی اربعین حسینی در میبد می توان به پیاده روی هیئت متحدین بشنیغان از امامزاده سید صدرقنبر به طرف بیت الزهرای این محله ، حرکت جاماندگان قافله عشق (پیاده روی اربعین حسینی) از مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) جنب پل عیشی به طرف مسجد امام حسن (ع) ده آباد و... اشاره کرد که می تواند به دور از تعصبات محله ای به صورتی واحد ویکپارچه برگزار شود.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.