عباس عسکری پنجشنبه شب در جلسه اعضای کانون تقکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد افزود:  یافته‌های مطالعه حاکی از آن است که در دهه های اخیر به علت های گوناگون مهاجرت به یزد سیر صعودی شتابان دارد.

وی ادامه داد: این مهاجرپذیر شدن استان  و تاثیراتی که از لحاظ ترکیب جمعیتی و  مسائل فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد باید متولیان  امر و دانشگاه ها به صورت دقیق نسبت به  بررسی ابعاد و پیامدهای آن اقدام کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه یزد تصریح کرد: باید با همکاری بخش های مختلف جنبه های مختلف مهاجرت به یزد بررسی اقدام مناسب  در حوزه های گوناگون به عمل آید که مسئله ای جدی و مهم است.

عسکری  اظهار داشت: بر اساس آمار موجود بین سال های ۱۳۷۵ تا ۸۵ ۴۳ هزار نفر مهاجر از استان های مختلف کشور، یزد را برای زندگی انتخاب کرده اند.

وی افزود: این در حالی است که در بازه زمانی ۱۳۸۵ تا ۹۵ افزون بر ۶۸ هزار نفر آمار مهاجرانی است که وارد یزد شده و سکونت گزیده اند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ یک هزار و ۸۰۰ مهاجر بین المللی از کشورهای مختلف وارد استان شده اند که از این تعداد یک هزار و ۴۷۵ نفر آنها را  افغانستانی و اتباع هند و پاکستان در ردیف دوم و سوم  قرار دارند.

عسکری بیان داشت: از لحاط سن بیشتر مهاجران بین الملی به استان یزد صفر کرده اند را بین گروه سنی ۲۰ تا ۳۴ سال تشکیل می دهد.

وی گفت: از ۶۰ هزار مهاجر داخلی که بین سال های ۹۰ تا ۹۵ وارد یزد شده اند به ترتیب از استان های فارس، کرمان و اصفهان هستند  و در این مدت بیشتر افرادی که یزد را ترک کرده اند به ترتیب به استان های تهران، فارس و اصفهان مهاجرت داشته اند.

در این جلسه بر ضرورت بررسی موضوع مهاجرت ها به یزد بخصوص در بعد شاخص های کیفی آن تاکید شد.

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.