سید جلال حسینی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی مشکلات که افراد آسیب‌پذیر جامعه با آن روبرو هستند، اظهار داشت: این مبلغ شامل صدقات ، زکات ، طرح‌های اکرام ، ایتام ، اطعام و محسنین است .

وی افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال صدقه از طریق ۱۴ هزار صندوق صدقات جمع‌آوری شد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد دارد.

حسینی بابیان اینکه  مردم در نیمه نخست امسال ، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات مستحبی و واجب پرداخت کردند، یادآور شد : کمک‌های مردمی در حمایت از نیازمندان در حوزه‌های درمان ، مسکن ، جهیزیه و تحصیل مددجویان هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۲۸۰ دانش‌آموز و ۴۰ دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد هستند تصریح کرد: امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک مردمی در  جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شد و این مبلغ  صرف هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) می‌شود.

وی بابیان اینکه برای تحصیل افراد زیرپوشش از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، افزود : در سال تحصیلی گذشته( ۹۸-۹۷) افزون بر۲۵۰ میلیون ریال در این مورد هزینه شده است .

هم اکنون هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو و نیازمند با جمعیت ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات کمیته امداد ابرکوه بهره‌‍‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.