سیید محسن فلاح  با گرامیداشت ۲۳ مهرماه روز ﺟﻬﺎﻧﯽ نابینایان (ﻋﺼﺎی ﺳﻔید ) با تاکید بر لزوم توانمندسازی آنها افزود: متاسفانه برخی افراد جامعه و مسئولان اداره‌ها، نهادها، کارخانه‌ها و شرکت‌ها توانایی معلولان را باور ندارند و نسبت به اشتغال آنها اهتمام و توجه چندانی نداشته و ندارند.  

وی تصریح کرد: معلولیت محدودیت نیست ، مسئولان باید این باور را داشته باشند که معلولان از جمله نابینایان نیاز به ترحم ندارند.

رئیس بهزیستی میبد ادامه داد : از مجموع افراد کم‌بینا و نابینای ۱۸ تا ۶۵ سال تحت نظارت این اداره ۱۵۶ نفر مشکل بینایی خفیف و۱۲۲ نفر نیز معلولیت بینایی متوسط دارند ، همچنین ۱۴۷ نفر مشکل نابینایی شدید و ۶۶ تن هم نابینایی خیلی شدید دارند که از خدمات توان‌بخشی و حمایتی سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی بهزیستی میبد، وی در ادامه به کمک هزینه‌های خدمات توانبخشی، توان پزشکی، تحصیلی،پرستاری معلولان نخاعی، ایاب و ذهاب آنها ، ویزیت در منزل و طرح مراقبین به عنوان خدمات بهزیستی به نابینایان اشاره کرد.

فلاح درمورد خدمات توان پزشکی نیز اظهار داشت: در این مورد  خدماتی نظیر فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی سنجی، گفتاردرمانی، پیگیری امورمربوط به مناسب‌سازی اماکن عمومی، و....  ارائه می‌شود.

رئیس بهزیستی میبد همچنین با اشاره به کتابخانه مخصوص نابینایان در مجموعه کتابخانه مرکزی شهر یادآور شد: درحال حاضر تعدادی از نابینایان در مقطع تحصیلی ابتدایی تا دکتری در حال تحصیل هستند و چند نفر در رشته‌های ترتیل، حفظ و قرائت قرآن کریم نیز حائز رتبه برتر کشوری شدند

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.